دفاع وزیر از سازمان تنظیم مقررات در برابر مرکز ملی فضای مجازی

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از فاوانیوز، محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به سؤالی که رییس شورای عالی فضای مجازی طی صحبت‌های اخیر خود کمیسیون عالی تنظیم مقررات مرکز ملی فضای مجازی را حاکم بر سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات  دانسته و حتی عنوان کرده فعالیت‌های رگلاتوری باید به تأیید کمیسیون عالی تنظیم مقررات این مرکز برسد، آیا رویه‌ای تعریف‌شده و قابل انجام است؟ گفت: هر موضوعی در شورای عالی فضای مجازی که به تأیید برسد، اشرافیت بر تمامی موضوعات خواهد داشت و ما مکلف به اجرای دستورالعمل‌های آن هستیم اما اینکه کمیته‌ای موضوع را مطرح و این‌طور عنوان کند که باید مطابق آن عمل کنیم به‌هیچ‌عنوان این‌طور نیست و مصوبات آن اشرافیت نخواهد داشت.

واعظی افزود: اگر قرار است کمیسیون عالی تنظیم مقررات مرکز ملی فضای مجازی فعالیت‌های رگلاتوری را انجام دهد باید در جلسات شورای عالی فضای مجازی مطرح و تصویب شود.

وی در پاسخ به این سؤال که ظاهراً گزارشی از شبکه ملی اطلاعات همچنان به شورای عالی فضای مجازی ارائه نداده‌اید و همین موجب شده تا دبیر این شورا ۵ نامه را به شما بزند و نامه‌ای هم برای ریاست جمهوری ارسال کند، آیا بنایی برای ارائه گزارش در ارتباط با شبکه ملی اطلاعات ندارید؟‌ گفت: ما گزارش مربوط به شبکه ملی اطلاعات را به شورا داده‌ایم اما اینکه گفته می‌شود در حد یک پاورپوینت بوده را درک نمی‌کنم زیرا اگر ۵۰۰ صفحه گزارش را به شکل مکتوب نیز به آن‌ها می‌دادیم می‌گفتند گزارش شبکه ملی اطلاعات تنها ۵۰۰ کاغذ بوده است.

وزیر ارتباطات افزود: اینکه گفته می‌شود یک نامه‌ نیز به رییس‌جمهور داده‌اند، خب داده‌اند؛ ما درحال‌توسعه موضوعات مربوط به این پروژه هستیم اما نه بنده و نه معاونانم قصد نداریم در ارتباط با حرفی که ممکن است یک نفر بزند، اظهارنظر کنیم.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول