آموزش دهنده عملیات هک در فضای مجازی در ساوه دستگیر شد

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از ایرنا، سرگرد مصطفی نوروزی افزود: مدتی قبل پرونده‌ای با موضوع آموزش هک و نفوذ به سیستم‌های رایانه‌ای در فضای مجازی به پلیس فتا شهرستان ساوه ارجاع شد که موضوع توسط یک تیم پلیسی در دست بررسی قرار گرفت.
وی بیان کرد: با بررسی‌های فنی انجام‌شده مشخص شد که وبگاه آموزشی هک متعلق به یک شرکت مالی و حسابداری دریکی از استان‌های هم‌جوار است.
رییس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مرکزی ادامه داد: در بازجویی‌های فنی صورت گرفته مشخص شد مالک این شرکت با نرم‌افزارهای مالی و حسابداری آشنایی دارد و از وجود وبلاگ مذکور بی‌اطلاع است.
سرگرد نوروزی اظهار کرد: درروند تحقیقات تکمیلی از دیگر کارکنان مشخص شد، برادر منشی شرکت که جوانی ۱۸ ساله بود و آشنایی کامل با مباحث هک و نفوذ در فضای مجازی را داشت به‌عنوان متهم شناسایی و دستگیر شد که در بازجویی‌ها مجرم تشخیص داده شد.
وی، از شهروندان خواست: با توجه به افزایش این موضوع، برای جلوگیری از وقوع چنین جرائمی و برخورد قاطع با آن‌ها، در صورت مواجه با موارد مشکوک، مراتب را از طریق سایت پلیس فتا اطلاع دهند.
رییس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مرکزی گفت: والدین نظارت صحیحی بر فرزندان خود داشته باشند و آن‌ها را با خطرات فضاهای مجازی نیز آشنا کنند.
جرائم رایانه‌ای و سایبری استان مرکزی در سال گذشته ۱۵۳ درصد افزایش یافت و کشف جرائم رایانه‌ای و سایبری با افزایش ۹۹ درصد همراه بود.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول