دشمنان در فضای مجازی اختلاف افکنی میان امت اسلام را تبلیغ می کنند

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از ایرنا، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری در دیدار با حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد مبلغی رییس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: دشمنان اسلام با تبلیغات منفی به‌ناحق فضای نامناسبی از ما در اذهان مردم ایجاد کرده‌اند و ما باید با ارتباطات منطقی خود، این فضا را بشکنیم.
وی ایجاد ارتباط بین العلمایی در جهان اسلام را زمینه‌ساز خنثی شدن توطئه دشمنان و ناکارآمدی آنان ذکر کرد و گفت: به هراندازه که ارتباط علمای شیعه و سنی و شخصیت‌های تأثیرگذار در دنیای اسلام بیشتر باشد دشمنان ناکام‌تر و اعتلای اسلام نیز بیشتر خواهد بود.
عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: حوزه علمیه باید برای خود یک دیپلماسی علمی و حوزوی تعریف کند و ارتباطات خود را با دنیا گسترده نماید.
حسینی بوشهری افزود: ارتباطات ما در سطوح مختلف علمی و حوزوی زمینه‌ساز همدلی و تبادل اندیشه خواهد شد و در سایه آن، دیگر دشمنان چیزی برای عرضه و اختلاف‌افکنی ندارند.
امام‌جمعه موقت قم با اشاره به اینکه هدف اصلی ما باید اعتلای دین اسلام و عزت مسلمین باشد، گفت: امت اسلامی باید در شرایطی قرار گیرد که آن‌گونه که مناسب است ارزش‌های دینی و اسلامی را به نسل جوان معرفی و از فضایی که توسط شبکه‌های مجازی ایجادشده، جلوگیری کنند.
حسینی بوشهری همچنین با اشاره به اینکه کنفرانس بین‌المللی اخلاق و قانون به سمت طرح مباحث جدید و مستحدث به‌پیش رفت، از برگزاری چنین کنفرانسی تقدیر کرد و گفت: نگاه علمی به مباحث دینی و جدید بسیار پرمشتری است و با این ادبیات با دنیا حرف زدن بسیار تأثیرگذار است.
وی ادامه داد: امروز فضای مناسبی در عرصه بین‌المللی برای فعالیت و حضور حوزه علمیه ایجادشده و باید از این فضا و ظرفیت پیش رو، نهایت استفاده را ببریم.
رییس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس نیز شورای اسلامی در این دیدار گزارشی از برگزاری کنفرانس بین‌المللی اخلاق و قانون را ارائه داد.
دومین کنفرانس بین‌المللی فقه و قانون با عنوان رابطه اخلاق و قانون، روزهای هفتم و هشتم خردادماه جاری با حضور جمعی از شخصیت‌های علمی حوزوی و دانشگاهی از داخل و خارج از کشور در مرکز فقهی ائمه اطهار قم برگزار شد.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول