کوچ چهره‌ها از اینستاگرام، برای بقا

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از تابناک، شبکه‌های اجتماعی برای همه طیف‌ها با حواشی فراوانی همراه بوده و بیشترین حواشی در این حوزه، متوجه سلبریتی‌هاست. بازیگران، خواننده‌ها و مجریان تلویزیونی سه گروهی هستند که حضور پررنگی در شبکه‌های اجتماعی دارند و این حضور به‌خصوص در اینستاگرام بیش از سایر شبکه‌های اجتماعی حاشیه‌ساز بوده است.

در میان ایرانی‌ها، شاید پر حاشیه‌ترین حضور را بتوان بافاصله قابل‌توجهی به آزاده نامداری مربوط دانست که مدت‌ها به یکی از جریان‌های اصلی خبری بدل شده بود؛ اما آنچه این روزها پرحاشیه شده، ارتباط مستقیمی به هنرمندان ندارد و به تصاویر یک مدل دعوت‌شده به برنامه «ماه‌عسل» در اینستاگرام بازمی‌گردد؛ تصاویری که هویت دقیق‌تری از این شخص را مشخص و این برنامه را با چالشی جدی مواجه کرد.

در همین فضا، شورای نظارت بر صداوسیما درباره اقداماتی تصمیم گرفت که حاشیه‌سازی تصاویر این سه گروه در شبکه‌های اجتماعی را با منع یا محدودیت حضور این چهره‌ها در رسانه ملی همراه می‌سازد و از این حیث، ازاین‌پس هر خطایی در شبکه‌های اجتماعی و به‌طور خاص انتشار هر تصویری که مغایر با عرف و ناهنجاری تشخیص داده شود، می‌تواند تبعات سنگینی‌ برای هنرمندان‌ باشد.

آن‌طور که سید رمضان شجاعی کیاسری عضو ناظر مجلس در شورای نظارت بر صداوسیما با اشاره به مهمان جنجالی ماه‌عسل، خبر داده «در جلسه شورای نظارت بر صداوسیما مصوب شده که از همکاری رسانه ملی با هنرمندانی که عکس خلاف شرع از خود در فضای مجازی منتشر کرده‌اند جلوگیری شود»؛ رویکردی که می‌تواند به‌خصوص درباره نوع پوشش بسیاری از بازیگران زن در برخی تصاویر اینستاگرامی‌شان مصداق پیدا کند.

نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی افزوده است: «بسیاری از هنرپیشه‌ها در صفحات اجتماعی خود عکس خلاف شرع منتشر می‌کنند. این‌ها کسانی ‌هستند که چون می‌خواهند از طریق صداوسیما نان بخورند با پوشش مناسب در رسانه ملی ظاهر می‌شوند، ولی در صفحات اجتماعی ارزش‌ها را زیر پای می‌گذارند و حرمت همکاری با رسانه جمهوری اسلامی را زیر سؤال می‌برند‌.»

به تصور این عضو شورای نظارت بر صداوسیما، «همه جای دنیا مرسوم است ‌کسانی که می‌خواهند با رسانه ملی همکاری کنند، باید اصولی را رعایت کنند و آزاد نیستند هر کاری انجام دهند. آن‌ها حتی در شکل‌گیری زندگی‌شان هم باید رعایت کنند و برایشان در خصوص اینکه با چه کسی می‌توانند ازدواج کنند، شرط می‌گذارند؛ اما برخی از هنرمندان ما متأسفانه در رسانه ملی موردتوجه قرار می‌گیرند و بیرون از این فضا هر کاری بخواهند می‌کنند.»

با این مصوبه که احتمالاً با تذکر به گروهی از بازیگران، خواننده‌ها و مجریان همراه خواهد شد، احتمالاً برخی از این طیف ترجیح خواهند داد حضورشان را در شبکه‌های اجتماعی محدود کنند تا حضورشان در شبکه‌های تلویزیونی محدود نشود؛ اما احتمالاً برخی از این چهره‌ها این تهدیدها را جدی نخواهد گرفت؛ مسئله‌ای که می‌تواند در آینده چالش زا باشد.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول