اعتراض شورای شهر اهواز به انتشار شایعات در فضای مجازی

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از تسنیم، چندی است در شبکه‌های اجتماعی و نرم‌افزارهای پیام‌رسان که امروزه استفاده از آنان بسیار گسترده و فراگیر شده، پیام‌هایی با محور انتقاد و گاه تخریب اعضای شورای شهر اهواز مطرح می‌شود.

محور اصلی انتقادات به اعضای شورای شهر اهواز موضوع انتصاب‌های خانوادگی این افراد و دعای انتصاب نزدیکان فامیلی آن‌ها در شهرداری و سازمان‌های متبوع آن است که البته این مسائل پس از موضوع استعفا و عدم استعفای شهردار اهواز برای انتخابات شدت گرفته است.

جانعلی خورشیدی در نود و چهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اهواز اظهار داشت: آیا ورود فرزندانم در شورای اسلامی شهر اهواز و شهرداری اهواز جرم محسوب می‌شود؟ اگر چنین است فرزندانم را از استان خوزستان خارج خواهم کرد.

وی افزود: از صبح تا شب افراد بیکار که تعداد آن‌ها کم نیست با ورود به شبکه‌های مجازی به‌ویژه نرم‌افزار واتس‌اپ به تهمت زنی می‌پردازند.

جانعلی گفت: از دولت می‌خواهم تا نرم‌افزارهای ارتباطی به‌ویژه واتس‌اپ را برای جلوگیری از پخش شایعات هزینه‌ای کنند.

در این جلسه آذر زمان پور، عضو شورای اسلامی شهر اهواز درباره شایعات پیرامون خود اظهار داشت: در شبکه‌های مجازی به‌طور گسترده علیه من اتهام زنی شده است که بنده تمامی این اتهامات را رد می‌کنم.

وی گفت: بنده با شخص حقیقی شهردار اهواز دشمنی ندارم اما به عملکرد وی به‌عنوان شهردار معترض هستم.

شایعات به‌کل نهاد شورای شهر آسیب می‌زند

زیبا صالح پور، عضو شورای شهر اهواز درباره شایعه‌پراکنی علیه اعضاء شورای اسلامی شهر اهواز اظهار داشت: شایعات چندی پیش تنها متوجه بعضی از اعضاء نبوده و کل نهاد شورای اسلامی شهر اهواز را موردانتقاد خود قرار داده است.

وی افزود: برخی از اعضاء شورای اسلامی شهر اهواز درخواست وام ۵۰ میلیون تومانی کرده بودند که خواستار انتشار نام این افراد هستم.

صالح پور گفت: وصلت با خانواده آقای زنگنه از افتخارات بنده است اما چرا زمان انتقاد از وی به‌عنوان داماد خانم صالح پور یاد می‌شود؟

زیبا صالح پور، عضو شورای اسلامی کلان‌شهر اهواز خواستار پیگیری پلیس فتا در ماجرای چندی پیش شایع پراکنی در فضای مجازی شد.

با توجه به اعتراض و دلخوری اعضای شورای شهر اهواز، به نظر می‌رسد برای شفاف‌سازی بیشتر و آگاهی افکار عمومی از وقایع و صحت‌وسقم انتصاب‌های فامیلی در شهرداری اهواز، شهرداری لیست افراد موردادعا را با مدرک و تخصص آن‌ها و همچنین زمان استخدام آن‌ها را منتشر کند.

این موضوع می‌تواند در وهله اول ضمن تبرئه افراد مورد اتهام قرارگرفته، درصورتی‌که تخلفی صورت گرفته باشد آن را مشخص و متخلف را مورد پیگرد قرار دهد.

کارشناسان معتقدند پرسنل زحمتکش شهرداری اهواز مانند همه اقشار و کارمندان از قشر شریف جامعه هستند و جادارد هرچه سریع‌تر با شفاف‌سازی جلوی تخریب و انتقادات بیشتر در این زمینه گرفته شود تا تر و خشک باهم نسوزند.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول