هدف شبکه‌های مجازی به دست گرفتن تربیت فرزندان است

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از فارس، حجت‌الاسلام صابر حاجی‌زاده ظهر در نشست سالانه مودت که با حضور فرماندهان حوزه‌ها و پایگاه‌های مقاومت بسیج دشتی در محل حسینیه خامس آل عبا خورموج تشکیل شد اظهار داشت: مادر سید رضی (مؤلف نهج‌البلاغه) و سید مرتضی علم الهدا که هر دو از دانشمندان بزرگ شیعه هستند بیان داشته است تربیتی که من در قبال فرزندانم داشتم اگر پیغمبری و نبوت خاتمه نیافته بود این دو فرزند من باید پیغمبر می‌شدند.

مسئول تعلیم و تربیت ناحیه سپاه امام رضا (ع) شهرستان دشتی خاطرنشان کرد: مادر سید رضی و سید مرتضی علم‌الهدی از بانویی پاک‌دامن و زاهد بود که روزهای گرم را روزه می‏گرفت و در تاریکی شب‌ها، به عبادت خداوند می‏پرداخت.

وی ادامه داد: بعد از ۸ سال دفاع مقدس یک سؤال برای دشمن پیش آمد اینکه چرا ما حریف ایرانیان نشدیم و ایران در طول جنگ سخت بااین‌همه صلابت و شجاعت باروحیه بسیجی در برابر دنیای استکبار ایستادگی کرد، جنگید و موفق شد.

حاجی‌زاده بیان داشت: دشمن پی برده است که هرچه است زیر سر مادران ایرانی است پس از جنگ سخت که به نتیجه نرسید با سرمایه‌گذاری کلانی که انجام داد نوک پیکان جنگ نرم خود را بر روی خانواده مخصوصاً زنان آغاز کرد.

حاجی‌زاده یادآور شد: ابعاد جنگ نرم شامل ماهواره، موسیقی، اسباب‌بازی، بازی‌های کامپیوتری، داستان، شایعه‌سازی، شخصیت‌سازی، تخریب شخصیت‌های دینی و مذهبی، جنگ روانی، عادی‌سازی روابط زن و مرد، نادیده گرفتن حکم شرعی و اسلامی محرم و نامحرم، ترویج دوستی‌های خیابانی و… می‌شود.

وی ادامه داد: مهم‌ترین ابعاد جنگ نرم ماهواره و امروزه فضای مجازی و نرم‌افزار جاسوسی دشمن وی چت، وایبر، واتس‌اپ، تلگرام، تانگو، اینستاگرام، لاین و… است.

حاجی‌زاده یادآور شد: کسی که تمام‌وقت خود را روی فضای مجازی گذاشت دیگر وقت نمی‌کند که مطالعه، مباحث دینی و تربیت فرزند داشته باشد.

وی اضافه کرد: مدیر صهیونیست شرکت فیس‌بوک با راه‌اندازی شبکه‌های اجتماعی به دنبال تغییر فرهنگ عمومی در جامعه اسلامی است تا شاید بتواند هویت فرهنگ غنی شیعه، اسلام و بسیجی را از ما بگیرد و فرهنگ منحط، فاسد و سوخته غرب را جایگزین کنند.

حاجی‌زاده تأکید کرد: هیچ‌چیز در اینترنت امن نیست زیرا یکی از نگرانی‌ها شبکه‌های اجتماعی حفظ حریم شخصی افراد است و امکان سوءاستفاده اطلاعات گوناگونی که درباره داده‌ها نگهداری می‌شوند از طریق نفوذ به این دستگاه‌ها و ایجاد خطر را برای استفاده‌کنندگان از فضای مجازی به دنبال دارد.

وی افزود: کشف ارتباط بهره‌برداران از شبکه‌های اجتماعی و کشف نقاط مورد تردد از طریق جی پی آر اس و جی‌پی‌اس از دیگر پیامدهای شبکه‌های امنیتی است.

حاجی‌زاده گفت: رواج گسترش روابط نامشروع در جامعه و تغییر فرهنگ عمومی شهر ازجمله پیامدهای اجتماعی گسترش شبکه‌های اجتماعی در جامعه است.

مسئول تعلیم و تربیت ناحیه سپاه امام رضا (ع) شهرستان دشتی تأکید کرد: کارشناسان معتقدند اینترنت را در اتاق‌های پستو در اختیار فرزندان قرار ندهید و درجاهای پررفت‌وآمد بگذارید تا بتوانید بیشتر نظارت کنید اما نسبت به فرزندان خود بدبین نباشیم زیرا باید به دشمن بدبین بود.

حاجی‌زاده گفت: زیربنای تربیت فرزندان در جامعه مادران هستند و باید سعی کنند بچه‌ها به‌سوی مساجد هدایت کنند و هدف اصلی شبکه‌های ماهواره‌ای و مجازی به دست گرفتن تربیت فرزندان است که خانواده‌ها باید در این زمینه بسیار هوشیار باشند.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول