افزایش استفاده از توییتر و فیس‌بوک برای مشاهده اخبار

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از ایتنا، برخی از شبکه‌های اجتماعی نیز بر اهمیت اخبار در نحوه چینش محتوای خود افزوده‌اند تا میان محتوای شخصی و تولیدات خبری نهادهای تجاری و مؤسسات خبری توازن ایجاد کنند.
به‌عنوان‌مثال توییتر ابزار تازه‌ای برای درج اخبار عرضه کرده و بررسی‌های مؤسسه تحقیقاتی Pew هم نشان می‌دهد ۶۳ درصد کاربران توییتر و فیس‌بوک برای دریافت اخبار به این دو سایت مراجعه می‌کنند.
بررسی مذکور که بر روی یک نمونه ۲۰۳۵ نفری صورت گرفته نشانگر افزایش استفاده از این دو شبکه اجتماعی برای دریافت اخبار است.
زیرا در سال ۲۰۱۳ تنها ۵۲ درصد از کاربران توییتر و ۴۷ درصد از کاربران فیس‌بوک اخبار را از این دو شبکه اجتماعی دریافت می‌کردند.
در این میان استفاده خبری افراد زیر ۳۵ سال از فیس‌بوک و توییتر ۱۲ درصد افزایش‌یافته و از ۵۵ به ۶۷ درصد رسیده است.
این افزایش در مورد افراد بالای ۳۵ سال ۱۳ درصد بوده و از ۴۴ به ۶۱ درصد افزایش‌یافته است.
درمجموع ۴۱ درصد از افراد بالغ آمریکایی از فیس‌بوک برای دسترسی به اخبار استفاده می‌کنند اما این رقم در مورد توییتر تنها ۱۰ درصد است. ۲۸ درصد کاربران فیس‌بوک و ۲۳ درصد کاربران توییتر اغلب یا گاهی از این دو شبکه اجتماعی برای ارسال اخبار هم استفاده می‌کنند.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول