فیلترینگ هوشمند تا پایان سال اجرایی می شود

گزارش «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از ایرنا، محمود واعظی روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: فیلترینگ هوشمند در کشور پروژه بسیار بزرگی است که هم‌اینک در مرحله دوم آن به سر می‌بریم و برای اجرای آن در کنار بهره‌گیری از خدمات یکی از شرکت‌های خارجی، از توانمندی پژوهشگران داخلی نیز استفاده خواهیم کرد.
وی افزود: در این زمینه قراردادی با پژوهشگران داخلی و دانشگاه‌های صنعتی کشور منعقدشده که امیدواریم هرچه سریع‌تر عملیاتی شود.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خاطرنشان کرد: آنچه موردنیاز آحاد مردم است، فیلتر نمی‌شود، اما هر آنچه ممکن است با استفاده از اینترنت منجر به بروز آسیب‌های اجتماعی شود، موجب فیلتر خواهد شد.
وی تصریح کرد: برنامه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات این است که با توجه به برنامه زمان‌بندی و تخصیص تمام بودجه، این پروژه بزرگ تا پایان سال اجرایی شود، این در حالی است که محدودیتی نیز در تخصیص بودجه برای آن وجود ندارد.
واعظی با اشاره به افزایش انتظارات مردم درزمینهٔ سرعت اینترنت، افزود: طی سه سال گذشته تعداد کاربران اینترنتی کشور از ۳٫۲ میلیون نفر به بیش از ۲۰ میلیون نفر افزایش‌یافته، ضمن آنکه هیچ محدودیتی در سرعت اینترنت برای انجام امور مختلف پژوهشی، مطالعاتی و دانشگاهی وجود ندارد.
انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول