دانشگاه کارآفرینی در وایبر

گزارش «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از برنا، شاید تعداد کمی از ما به این موضوع فکر کرده باشیم که از فضای مجازی برای آموزش استفاده کنیم، اما همیشه افراد نوآوری هستند که پیشگام دیگران‌اند، یکی از همین انسان‌های خلاق از طریق دریافت پیامکی سر راه ما قرار گرفت و کنجکاومان کرد تا بیشتر از ماهیت  فعالیت خلاقانه‌اش بدانیم، به همین منظور با او به گفت‌وگو نشستیم  تا از فعالیت وایبری اش بیشتر برایمان بگوید.

شاهد زارع، متولد سال ۱۳۶۱، جوانی است که تکنولوژی را برای خلاقیت به کار گرفته است. جوانی که در حال مکاتبه با دانشگاه‌های آمریکا و سوئیس است تا در رشته مدیریت شاخه بازاریابی دریکی از دانشگاه‌های این دو کشور تحصیل کند. وی فارغ‌التحصیل مقطع فوق‌لیسانس در رشته MBA  از دانشگاه امیرکبیر و لیسانس خود را در رشته مهندسی صنایع از دانشگاه صنعتی خواجه نصیر اخذ کرده است.

زارع در شبکه اجتماعی وایبر گروهی ساخته است با عنوان «دانشگاه کارآفرینی در وایبر» که خودش از تأسیس این گروه چنین می‌گوید: «۳ ماه پیش  بود که فعالیت گروه را شروع کردم، ایده و بنیان‌گذاری از خودم بود، اما بعد از اجرا از همکاری بهترین‌های صنعت، استادان و اعضای هیئت‌علمی دانشگاه‌ها و کارآفرینان بزرگ کشور برخوردار شدم. افرادی که خودشان صاحبان شبکه‌های گسترده در حوزه آی تی هستند، ازجمله شبکه تخفیفان، نت برگ و دیجی کالا»

وی در ادامه در رابطه بااینکه چرا تصمیم گرفت در فضای اپلیکیشن های ارتباطی  چنین فعالیتی را انجام دهد گفت: وقتی به رفتار انسان‌های اطرافم توجه کردم، فهمیدم بخش عظیمی از زندگی ما در فضاهای مجازی سپری می‌شود. به همین خاطر به این نتیجه رسیدم که چقدر راحت می‌شود از این فضا برای آموزش استفاده کرد، بدون اینکه افراد را مجبور به درس خواندن کنیم به آن‌ها مطالبی را آموزش دهیم و از آن اوقاتی که شاید بیهوده به هدر می‌روند، استفاده مفید کرد

وی در خصوص ماهیت این گروه اضافه کرد: در این گروه به امر تولید محتوا و آموزش خلاقیت و نوآوری در حوزه کارآفرینی می‌پردازیم. نکاتی به افراد ارائه می‌شود که باعث رونق و خلاقیت در کارشان شود.

زارع در پاسخ به اینکه چرا باوجود کندی و اختلال در شبکه وایبر، این شبکه را انتخاب کرده است، گفت: باوجوداینکه شبکه وایبر دچار اختلال است اما یک مزیت دارد که تلگرام و واتس‌اپ فاقد آن هستند و آن این است که امکان ایجاد گروه تا یک‌میلیون نفر را فراهم می‌کند درحالی‌که در تلگرام فقط مجاز به ساخت گروه‌هایی با ۲۰۰ عضو هستیم. حال تصور کنید گروه وایبری دانشگاه کارآفرینی با ۸ هزار و ۶ عضو را در تلگرام می‌ساختم تا این لحظه باید ۲۰ گروه را اداره می‌کردم، البته ناگفته نماند که گروه در لاین هم با ۴۵۰ عضو در حال فعالیت هستیم.

شاهد زارع در پایان چشم‌اندازی که برای ادامه فعالیت گروه دارد را چنین بیان کرد: قصدم این است که تا سال آینده گروه را به ۱۰۰ هزار عضو برسانم و امکان فعالیت و همکاری با سازمان‌های رسمی را برای اعضای گروه فراهم کنم.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول