۲ساعت استفاده از شبکه‌های اجتماعی مساوی مشکلات روانی

گزارش «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از مهر، تحقیقات جدید در کانادا نشان می‌دهد که نوجوانانی که در اغلب اوقات از رسانه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند، بیشتر دچار مشکلات بهداشت روانی می‌شوند.
در این مطالعه، پژوهشگران به بررسی مقدار زمانی پرداختند که نوجوانان صرف وبگردی و ارسال پست و متن بر روی سایت‌هایی مانند فیس‌بوک، توییتر و یا اینستاگرام می‌کنند.
دکتر هوگوئس، نویسنده مطالعه فوق در گروه اپیدمیولوژی بهداشت عمومی اوتاوا در کانادا، می‌گوید: «حدس و گمان در مورد انواع مکانیسم‌هایی که استفاده از شبکه‌های اجتماعی را با مشکلات روحی و روانی مرتبط می‌کند، دشوار است.»
وی تأکید کرد که استفاده از شبکه‌های اجتماعی می‌تواند به مشکلات مربوط به ضعف سلامت روان منجر شود و مشکلات روانی نیز می‌تواند دلیل استفاده جوانان از شبکه‌های اجتماعی باشد.
به‌عبارت‌دیگر، کودکانی که مشکلات روحی و روانی دارند به دلیل احساس تنهایی و انزوا، به دنبال کردن تعامل در فضای مجازی هستند.
در این مطالعه، محققان بیش از ۷۵۰ دانش‌آموز در اوتاوای کانادا را موردمطالعه قراردادند.
بیش از یک‌چهارم شرکت‌کنندگان مطالعه گفتند که بیش از ۲ ساعت در روز از سایت‌های شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند. این در حالی بود که حدود یک‌پنجم نیز گفتند که بندرت از این شبکه‌ها استفاده می‌کنند. بیش از نیمی (۵۴ درصد) از افراد گفتند که در روز ۲ ساعت یا کمتر صرف وبگردی در این شبکه‌ها می‌کنند.
نزدیک به دوسوم وضعیت سلامت روانی خود را یا «عالی» توصیف کردند یا «بسیار خوب». حدود یک‌پنجم هم گزینه «خوب» و ۱۷ درصد گزینه «ضعیف» را انتخاب کردند.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول