کلاهبرداری تبلیغاتی در شبکه های اجتماعی موبایلی

گزارش «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از ایرنا، سرهنگ ایرج محمدخانی گفت: اخیراً دریکی از شبکه‌های اجتماعی موبایلی پیامی برای مخاطبان ارسال‌شده مبنی بر اینکه شماره تلفن شما انتخاب‌شده و برنده جوایز ارزنده یک عدد مرسدس بنز به ارزش ۳۰ هزار یورو یا ۳۰ هزار یورو پول نقد، یک عدد گردن بند الماس هرمس به ارزش ۱۰ هزار یورو یا ۱۰ هزار یورو پول نقد و غیره شده‌اید.
وی افزود: بعدازاین شروع وسوسه‌انگیز و در اختیار گذاشتن کد رهگیری، از مخاطب درخواست می‌شود که با شماره تلفنی که در متن پیام درج‌شده، برای دریافت جایزه خود تماس بگیرد و در ادامه برای تحریک هرچه بیشتر، اخطار داده می‌شود اگر تا ۲۴ ساعت آینده تماس نگیرید، جایزه شما به شخص دیگری منتقل می‌شود.
سرهنگ محمدخانی ادامه داد: تا اینجا همه‌چیز به‌ظاهر خوب پیش می‌رود اما این‌همه ماجرا نیست بلکه واقعیت چیز دیگری است؛ درواقع این تبلیغات مربوط به شبکه‌های ماهواره‌ای خارج از کشور است که برای فریب و کلاه‌برداری از هم‌وطنان، شماره‌هایی را در اختیار آنان قرار می‌دهند و وقتی شخص با این شماره‌ها تماس می‌گیرد، اپراتور با هیجان خاصی شروع به معرفی جوایز و چگونگی نحوه شرکت در این بخت‌آزمایی می‌کند و هزینه‌های این تماس به‌حساب هم‌وطنان اضافه می‌شود.
وی بیان داشت: بر اساس قراردادی که بین شرکت مخابراتی ارائه‌دهنده این‌گونه خدمات و شبکه‌های ماهواره‌ای منعقدشده، سود حاصل از این تماس‌ها بین شرکت ارائه‌دهنده خدمات مخابراتی و شبکه‌های ماهواره‌ای تقسیم می‌شود.
سرهنگ محمدخانی خاطرنشان کرد: این‌گونه شرکت‌ها، خارجی هستند و دسترسی به آن‌ها برای شاکیان مقدور نیست بنابراین هم‌وطنان با حفظ هوشیاری، مراقب این‌گونه تبلیغات اغواکننده و فریبنده باشند تا در دامی که این قبیل شیادان برای آن‌ها تدارک دیده‌اند، گرفتار نشوند.
بنا به اعلام پلیس فتای گیلان، پرونده‌های ورودی این پلیس در سه ماه اول امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۵۵ درصد کاهش داشته است.
انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول