نقش خط و زبان فارسی در گسترش محتوای فضای مجازی

گزارش «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، کمیسیون ارتقای محتوای مرکز ملی فضای مجازی برنامه ملی خط و زبان فارسی در فضای سایبر را طی جلسات متعدد کارشناسی و باهم اندیشی نهادهای دولتی، مراجع دینی و بزرگان فکری، فعالان حوزه کسب‌وکار و گروه‌های مشاوران و دانشگاهی بررسی کرده است که پس از تصویب در کمیسیون به این شورا ارائه خواهد کرد.

بر همین اساس مهندس محمدحسن انتظاری  دبیر شورای عالی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی در این کمیسیون با اشاره بر اهمیت توسعه خط و زبان فارسی در فضای مجازی با توجه به تأکید مقام معظم رهبری گفت: ما درزمینهٔ توسعه خط و زبان فارسی پیشنهاد‌هایی را برای برنامه ششم توسعه در حوزه فضای مجازی ارائه کردیم که به نحو خوبی در سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در این برنامه اعمال‌شده است.

وی بابیان این‌که سیاست‌های حاکم در برنامه ملی خط و زبان فارسی به‌منظور تقویت و ترویج زبان فارسی در فضای مجازی است، افزود: میزان نفوذ خط و زبان فارسی در کل فضای مجازی باید افزایش یابد و در سیاست‌های ابلاغی برای برنامه ششم توسعه در فضای مجازی که درنهایت مصوب شد تا در پایان این برنامه به ۵ برابر وضعیت فعلی  محتوای فارسی در فضای مجازی دست‌یابیم.

مهندس انتظاری تصریح کرد: سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی برای ترویج و تقویت ابعاد گوناگون خط و زبان فارسی و صیانت از آن در فضای مجازی از ارکان هویت ملی و اسلامی کشور بوده و در اولویت برنامه‌های شورای عالی فضای مجازی کشور است.

گفتنی است؛ سیاست‌های حاکم در برنامه ملی خط و زبان فارسی در حوزه‌های اساسی همچون زمینه‌سازی نهضت ملی ترویج خط و زبان، تغییر موازنه کمی و کیفی در محتوا به نفع ارزش‌ها و حاکم سازی قوانین فارسی معیار در امور رسمی تدوین‌شده است.

پویاسازی و تجهیز خط و زبان متناسب با مقتضیات، اهتمام به تولید و عرضه انواع محتوای علمی و انسجام‌بخشی و تمرکز دهی مدیریت دانش و فناوری، رصد مستمر آسیب‌ها، نیازمندی‌ها و قابلیت‌ها و صیانت از خط و زبان از دیگر حوزه‌های سیاست‌های حاکم در این برنامه است.

بنابراین گزارش، کمیسیون ارتقای محتوای مرکز ملی فضای مجازی در تدوین این سیاست‌ها حوزه‌های توسعه آموزش و یادگیری مجازی خط و زبان فارسی و توسعه پیوندها و همکاری‌های راهبردی بین‌المللی را نیز در نظر گرفته است.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول