«انتظار می‌رود مسئولین بیشتر به قانون احترام بگذارند»

گزارش «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از تسنیم، معاون دادستان کل کشور در امور فضای مجازی اعلام کرد: اولاً با توجه به سوابق دشمنی فیس‌بوک با نظام جمهوری اسلامی ایران بعید است اعضاء کارگروه  پیشنهاد رفع فیلتر فیس‌بوک را مطرح کنند. ثانیاً برفرض که چنین پیشنهادی از ناحیه یک عضو کارگروه مطرح شود و رأی هم بیاورد؛ این سایت رفع فیلتر نخواهد شد زیرا که دستور فیلتر آن‌هم از ناحیه کارگروه و هم از ناحیه مراجع قضایی صادرشده است و این کارگروه فقط می‌تواند نسبت به تصمیمات گذشته خود تجدیدنظر کند و صلاحیت دخالت در تصمیمات مراجع قضایی را ندارد. بنابراین تا زمانی که مرجع قضایی دستور خود را ملغی نکند فیس‌بوک فیلتر باقی خواهد ماند.
دبیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه افزود: بروز و ظهور شبکه‌های اجتماعی موبایل محور  باعث شده است که فیس‌بوک جذابیت گذشته را برای کاربران اینترنت نداشته باشد و به‌تدریج کاربران خود را از دست می‌دهد.
عبدالصمد خرم‌آبادی اظهار کرد: متأسفانه محتوای مجرمانه و جرائم سازمان‌یافته در شبکه‌های موبایل محور خارجی غوغا می‌کند و با غفلت مسئولان، کاربران ایرانی بی‌پناه و بی‌دفاع  در این شبکه‌ها رهاشده‌اند.
معاون دادستان کل کشور در امور فضای مجازی در خصوص احتمال گسترش فیلترینگ هوشمند به سایت فیس‌بوک و سایر شبکه‌های اجتماعی گفت: اولاً فیلترینگ هوشمند نه به بار است و نه به دار. ثانیاً فیلترینگ هوشمند بنا به دلایل متعدد قابلیت اعمال بر روی فیس‌بوک، توییتر و شبکه‌های پیام‌رسان موبایلی خارجی را ندارد.
وی تأکید کرد: مسئولین برای نجات جامعه از شر آسیب‌های شبکه‌های پیام‌‌رسان موبایلی باید چاره دیگری غیر از فیلترینگ هوشمند  بیندیشند.
معاون قضایی دادستان کل کشور در پاسخ به این سؤال که مقامات و مسئولان دولتی با مجوز چه نهادی در کشور اجازه عضویت در شبکه‌های فیلتر شده را می‌یابند؟ گفت: هیچ نهاد و مقامی در کشور اجازه عضویت در شبکه‌های فیلتر شده را صادر نمی‌کند. وقتی‌که یک شبکه اینترنتی توسط مراجع قانونی فیلتر می‌شود انتظار می‌رود که مسئولین دولتی بیش از دیگران به قانون احترام بگذارند.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول