جمع‌آوری مستندات ربات‌های تلگرام توسط فتا

گزارش «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از ایسنا، سرهنگ حسین رمضانی،معاون امور بین‌الملل و حقوقی پلیس فتای ناجا در نشست خبری صبح روز دوشنبه خود که در مقر مرکزی پلیس فتا برگزار شد، با اشاره به برگزاری عملیات پانجی‌آ در سطح جهانی گفت: در این عملیات که با محوریت اینترپل و با مشارکت ۱۱۵ کشور دنیا برگزار شد و مدیریت هدایت منطقه‌ای آن نیز بر عهده پلیس سایبری کشورمان بود پلیس فتا ۱۶۳۴ سایت را رصد کرد که متأسفانه از این تعداد ۱۴۳۹ مورد آن اقدام به عملیات مجرمانه کرده بودند و دراین‌بین ۶۳۲ مورد را سایت‌های داخلی شامل می‌شدند.

وی درباره اهداف اجرایی عملیات پانجی‌آ که هشتمین مرحله آن به اجرا درآمد، گفت: هدف از این عملیات مبارزه با فروش و عرضه داروهای غیرمجاز تقلبی و تبلیغات غیرقانونی داروهای بدون پروانه ساخت در فضای مجازی است.

معاون امور بین‌الملل و حقوقی پلیس فتای ناجا بابیان اینکه عملیات پانجی‌آ ۸ به مدت یک هفته با همکاری تمامی عوامل پلیس فتا در سراسر کشور و همزمان با جهان به مرحله اجرا درآمد، گفت: در این مرحله وزارت بهداشت، وزارت اقتصاد و دادستانی کل کشور با ما همکاری داشتند.

وی رتبه کشورمان در مرحله قبلی اجرای این عملیات در سال ۲۰۱۳ را ۱۷ در سطح جهان و یک در منطقه اعلام کرد و افزود: این مرحله از عملیات نیز چندین کارگاه تولید محصولات غیربهداشتی انبارهای دپوی داروهای غیرمجاز و تقلبی که تبلیغ آن از سوی افراد سودجو در فضای اینترنت انجام‌شده بود شناسایی و کشف شد.

جمع‌آوری مستندات ربات‌های تلگرام

رمضانی در ادامه این نشست در پاسخ به سؤال خبرنگاری که سعی داشت درباره نرم‌افزار تلگرام و احتمال انجام اقدامات مجرمانه در این فضا و همین‌طور ماجرای انتقال سرورهای این نرم‌افزار به داخل کشور اطلاعاتی را کسب کند، گفت: ما مخالفت توسعه فضای سایبری نیستیم، اما پلیس از مراجعی نیست که در این حوزه وارد شود. ما از شرکت‌های تلگرام، یاهو، گوگل و … خواسته‌ایم که با ما در برخورد با اقدامات مجرمانه همکاری کنند.

وی درباره فعالیت‌های ربات‌های تلگرام نیز گفت: مستندات ربات‌های تلگرام را جمع‌آوری کرده و به نهادهای مربوطه داخلی و خارجی منتقل کرده و منتظر تصمیم‌گیری در این خصوص هستیم ضمن اینکه پلیس در هر فضایی که امنیت شهروندان به مخاطره افتاده یا آسیبی به کاربران وارد شود ورود پیدا خواهد کرد.

معاون امور بین‌الملل و حقوقی پلیس فتای ناجا افزود: درباره انتقال سرورها و یا دیگر اقدامات در خصوص شبکه‌های مجازی نیز فتا مسئولیتی نداشته و نهادهای حاکمیتی و دولتی هستند که باید تصمیم‌گیری کنند.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول