پنج هزار جوان اصفهانی با اجرای طرح اشتغال در فضای مجازی شاغل می شوند

گزارش «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از ایرنا، محمد مسعود کریمی روز چهارشنبه با اشاره به اینکه آینده مدیریت اجتماعی دنیا و کشور ایران در فضای مجازی است افزود: فضای مجازی در اولویت کاری ماست و باید شبکه‌های اجتماعی مجازی به‌عنوان یک موضوع جدی موردتوجه قرار گیرد.
وی با تأکید بر اینکه بایستی ماهانه یک کمپین فضای مجازی در استان ایجاد شود ادامه داد: سیاست‌ها بر مبنای صرف وقت مطلوب و متناسب با نیاز جوانان در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی و نیز زمینه‌سازی برای اشتغال جوانان در فضای مجازی است.
معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان بابیان اینکه میانگین استفاده روزانه ایرانیان از شبکه‌های اجتماعی ۹ ساعت است، گفت: سه‌پنجم ایرانی‌ها از فیس‌بوک استفاده و وقت قابل‌توجهی را برای حضور در این فضا صرف می‌کنند.
کریمی با تأکید بر اینکه فضاهای مجازی موقعیت اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و هنری قابل‌توجهی را به خود اختصاص داده ادامه داد: نباید به‌سادگی از این مسئله گذشت و همچنین توجه نکردن به زبان فارسی در فضای اجتماعی موجب از دست رفتن هویت ملی خواهد شد.
رییس مرکز ملی پژوهش‌های راهبردی جوانان استان اصفهان در ادامه گفت: بر اساس مطالعات صورت گرفته تا پایان سال ۹۲ ، ۳۳٫۲ درصد ایرانیان هرروز و ۲۵ درصد هفته‌ای یک‌بار از اینترنت استفاده می‌کردند.
کریمی بابیان آماری درزمینهٔ استفاده از بازی‌های رایانه‌ای و تلفن همراه در کشور، اظهار کرد: ۲۰ میلیون بازی‌کننده در ایران داریم که از این تعداد ۵۶ درصد پسر و ۴۴ درصد دختر هستند و ۱۴٫۶میلیارد ساعت وقت خود را در سال صرف بازی‌های دیجیتال می‌کنند.
دبیر کمیته تخصصی فضای مجازی استان با تأکید بر توانمندسازی خانواده‌ها و جوانان در حوزه سواد رسانه‌ای بیان کرد: در سال گذشته دوره آموزشی توانمندسازی در حوزه سواد رسانه‌ای، فضای مجازی و بازی‌های رایانه‌ای را با اساتید برجسته کشوری برای جوانان و تأثیرگذاران فرهنگی استان برگزار کردیم و در بررسی‌های مطرح‌شده شاهد چهار نسل مختلف درزمینهٔ استفاده از رسانه بودیم.
وی افزود: متأسفانه در زمان حاضر شاهد غلبه شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی بر تمامی رسانه‌ها هستیم.
دبیر کمیته تخصصی فضای مجازی استان اصفهان اظهار کرد: درحالی‌که استفاده از رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی به‌صورت روزافزون در کشور گسترش می‌یابد متأسفانه هیچ‌گونه مطالعه‌ای درزمینهٔ مصرف رسانه‌ای جامعه ایران و سواد آن صورت نگرفته است.
کریمی بیان کرد: شبکه‌های اجتماعی زیادی با کاربردهای مختلف در دنیای مجازی در حال فعالیت هستند که به‌عنوان‌مثال شبکه Linked in در دنیا از شهرت زیادی برخوردار است اما در ایران آن‌چنان‌که باید شناخته‌شده نیست.
وی افزود: ناشناس بودن این شبکه اجتماعی در حالی است که حتی قراردادی یک‌میلیون دلاری بین شرکت ایرانی و هندی بدون آشنایی قبلی در این فضا منعقد شد و این به معنای کاربرد وسیع این قبیل شبکه‌هاست.
وی در خصوص ویژگی‌های شبکه‌های اجتماعی در فضای مجازی گفت: بی‌زمانی و بی‌مکانی، جدی شدن حوزه ارتباطات این شبکه‌ها و بدون رهبری بودن جریان‌های فردی و اجتماعی ازجمله این ویژگی‌هاست.
دبیر کمیته تخصصی فضای مجازی استان اصفهان تأکید کرد: می‌توان به‌جای صرف وقت بسیار و آن‌هم بدون هدف و مزایا، ازاین‌گونه شبکه‌های اجتماعی برای ایجاد کسب‌وکار و رونق اقتصادی بهره برد.
وی با اشاره به تشکیل کمیته فضای مجازی ذیل ستاد ساماندهی امور جوانان استان اصفهان گفت: این کمیته اجرای طرح کسب‌وکار در فضای مجازی جوانان را در دستور کار خود قرارداد.
وی تصریح کرد: توسعه کسب‌وکارهای خویش‌فرما، افزایش فرصت‌های شغلی جدید و کارآمد برای جوانان و راه‌اندازی کسب‌وکار دانش‌بنیان ازجمله ابعاد راه‌اندازی طرح کسب‌وکار در فضای مجازی است.
کریمی توانمندسازی جوانان با رویکرد ارتقای دانش و مهارت به‌منظور راه‌اندازی کسب‌وکار اینترنتی، ایجاد نظام پایش و اطلاع‌رسانی کسب‌وکارهای اینترنتی، حمایت از جوانان درزمینهٔ ایده یابی و ایده پردازی کسب‌وکارهای اینترنتی، فرهنگ‌سازی، بازاریابی و بازار سازی برای کسب‌وکارهای اینترنتی، استفاده از ظرفیت‌های پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد دانشگاهی و غیردانشگاهی، ایجاد کارآفرینان جدید اینترنتی و بهبود قابلیت‌های کارآفرینان کنونی را از راهبردهای طرح کسب‌وکار در فضای مجازی برشمرد. ۴uoIUs65QHAa
وی ادامه داد: رویکرد اجرای طرح کسب‌وکار در فضای مجازی جوانان، افزایش انگیزه کارآفرینی در جوانان، ظرفیت‌سازی در اشتغال با رویکرد استفاده حداکثری از فرصت‌های فضای مجازی، گسترش بخش خدمات مدرن به دلیل اشتغال‌زایی قابل‌توجه این بخش، افزایش تقاضای محصولات و خدمات کسب‌وکارهای اینترنتی از طریق فرهنگ‌سازی، عملیاتی نمودن تجارت الکترونیک در حوزه جوانان و نیز تقویت ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های بازاریابی و بازار سازی برای کسب‌وکارهای اینترنتی است.
کریمی افزود: پورتال ویژه کسب‌وکارهای فضای مجازی استان به‌عنوان نقطه تماس و اطلاع‌رسانی و خدمت‌رسانی طرح به مخاطبان شامل بخش‌های مدیریت، ایده بازار، ثبت ایده، آموزش کسب‌وکار، مشاوره آنلاین، اخبار و شبکه کسب‌وکارهای اینترنتی راه‌اندازی می‌شود.
وی داشتن حداقل ۲۰ و حداکثر ۳۰ سال سن را برای متقاضیان طرح کسب‌وکار در فضای مجازی جوانان لازم دانست و گفت: افراد می‌توانند به‌صورت فردی یا گروهی ایده‌های کسب‌وکار خود را دریکی از طبقه‌بندی‌های واسطه‌گری (تبلیغات)، داده محوری، تجاری، تولیدی، همکاری، اجتماع آنلاین، عضویت و کاربردی (Utility) برای شرکت در طرح ثبت کنند.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول