نقشه شوم برای دختر ۱۵ساله در تانگو

گزارش «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از جام جم آنلاین، زن و مرد جوان که با فریب دختر ۱۵ ساله به بهانه ازدواج، او را مجبور به سرقت طلاهای مادرش و فرار از خانه کرده بودند، به ۸۰ ماه زندان محکوم شدند.
خرداد سال گذشته زن میان‌سالی با مراجعه به دادسرای جنایی و طرح شکایت، از ناپدید شدن دختر ۱۵ ساله‌اش به نام «هستی» در غرب تهران خبر داد. این زن در شکایتش به بازپرس پرونده گفت: دخترم صبح دیروز برای رفتن به مدرسه از خانه خارج شد و عصر هر چه منتظرش شدم، نیامد. برای بررسی موضوع به مدرسه رفتم که ناظم مدرسه گفت، هستی به مدرسه نیامده است.
هر چه با تلفن همراهش تماس گرفتم، جوابگو نبود. چند ماه قبل با اصرار هستی برای او تلفن همراه اعتباری خریدم. رفتارهای دخترم در روزهای اول خوب بود، اما بعد از چند روز متوجه شدم بیشتر اوقاتش را در شبکه‌های اجتماعی می‌گذراند. وقتی به او اعتراض می‌کردم، رعایت می‌کرد، اما بعد از چند روزبه همان رفتار ادامه می‌داد.
یک ماه قبل، با بررسی مخفیانه تلفن همراهش متوجه شدم با پسر جوانی به نام «جاوید» آشنا شده و بیرون از فضای مجازی هم یکدیگر را ملاقات کرده‌اند. روز گذشته که دخترم از خانه رفت، متوجه شدم مقداری از طلاهای من سرقت شده است. احتمال می‌دهم پسر جوان با فریب هستی، او را مجبور به سرقت و فرار از خانه کرده باشد.
با شکایت مادر این زن، تحقیقات برای شناسایی سرنوشت دختر آغاز شد و مأموران موفق شدند سه روز بعد، او را در خانه‌ای در غرب تهران همراه جاوید و زنی ۳۳ ساله شناسایی و دستگیر کنند. با انتقال هر سه نفر به دادسرا، تحقیقات از آن‌ها آغاز شد.
دختر ۱۵ ساله بابیان این‌که فریب حرف‌های جاوید را خورده، ادعا کرد: پس از دوستی با پسر جوان در شبکه تانگو او به من ابراز علاقه کرد. من هم کم‌کم به او اعتماد کردم تا این‌که پیشنهاد داد طلاهای مادرم را سرقت کنم تا با او زندگی خوبی داشته باشم. من هم که با سختگیری مادرم روبه‌رو بودم، خام حرف‌های او شدم و با سرقت مقداری از طلاها، از خانه فرار کردم. جاوید ۳۰ ساله که دو سابقه کیفری به اتهام سرقت در پرونده‌اش بود، در بازجویی‌ها گفت: دو سال قبل با زن جوانی به نام سمیه که از همسرش جداشده بود آشنا شدم. کم‌کم رابطه ما خوب شد تا این‌که من به خانه او رفتم و باهم زندگی می‌کردیم.
چند ماه اول زندگی خوبی داشتیم تا این‌که بیکار شدم. یک روز در شبکه اجتماعی تانگو با هستی آشنا شدم و بعد از چند روز حرف زدن به من ابراز علاقه کرد. ابتدا موضوع را زیاد جدی نگرفتم، اما او هرروز پیام می‌داد و قصد داشت مرا ببیند تا این‌که فهمیدم از خانواده پولداری است و وضع مالی‌شان خوب است.
فشار روی من زیاد بود. به همین خاطر موضوع را به سمیه گفتم و قرار شد با نقشه او، دختر نوجوان را از خانه فراری دهیم و به خانه سمیه بیاوریم و پس از سرقت پول‌هایش او را رها کنیم. به همین خاطر هستی را وسوسه کردم که از خانه، اشیای قیمتی‌اش را بیاورد و او هم‌مقداری طلا با خودش آورد و ما طلاها را از او گرفتیم. دو روز بعد مأموران به خانه سمیه آمدند و هر سه نفرمان را دستگیر کردند. در پی اعترافات متهمان و اعلام رضایت شاکی از دخترش، او تبرئه و آزاد شد.
با ارسال پرونده به دادگاه عمومی جزایی تهران، سمیه و جاوید محاکمه شدند و قاضی دادگاه هرکدام را به ۳ سال و ۴ ماه حبس محکوم کرد که حکم زن ۳۳ ساله با در نظر گرفتن تخفیف به آزادی مشروط تبدیل شد و زن جوان باید در یک سال آینده هر شش ماه یک‌بار با معرفی خود به مسجد و کلانتری، گواهی حسن شهرت بگیرد و به دادگاه ارائه دهد، ضمن این‌که اگر مشخص شود او با افراد سابقه‌دار دوستی دارد، تعلیق حکم لغو می‌شود و او باید ۳ سال و ۴ ماه را در زندان سپری کند. با ارجاع حکم به شعبه اجرای احکام دادسرای ویژه سرقت، زن جوان با دستور محمدمهدی مرشد لو، قاضی اجرای احکام سمیه از زندان آزاد شد و جاوید نیز در حال گذران دوران محکومیت است.
انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول