آیا روس ها عطای«گوگل» و «واتس‌اپ» را به لقالیش می بخشند؟

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،نیکولای پتروشف، رئیس شورای امنیت روسیه و مشاور امور امنیت ملی پوتین، در مورد خطر استفاده‌ی مقامات دولتی این کشور از فناوری اطلاعات و ارتباطاتی که خارج از روسیه تولید می‌شوند، هشدار داد. وی پیشنهاد‌هایی را مبنی بر ممنوعیت استفاده از گوگل، واتس‌اپ ارائه داده که از سوی مجلس روسیه هم موردحمایت واقع‌شده است.

ایلا ماسوخ رئیس بنیاد دموکراسی اطلاعات نیز با اشاره به استفاده‌ سرویس‌های جاسوسی از فناوری‌های ارتباطی مانند «واتس‌اپ» در این زمینه عنوان داشت: نمونه‌ استفاده از اطلاعات فناوری‌های ارتباطاتی را می‌توان حملات سایبری به سرورهای تعدادی از مقامات دولتی روسیه دانست. بخش بزرگی از اطلاعات شخصی و مکاتبات این مقامات به دلیل استفاده از جیمیل، یاهو و واتس‌اپ به سرقت رفتند. به همین ترتیب دولت روسیه در مورد خطرهای این سرویس‌ها آگاه شده است.

البته برخی از تحلیل گران IT روسیه تصریح کردند در صورت ممنوعیت استفاده از خدمات شرکت‌های فناوری مانند گوگل، با توجه به وابستگی ۹۰ درصدی محصولات الکترونیک روسیه به این شرکت‌ها، مشکلات جدی به وجود خواهد آمد. نمایندگان دولت نیز راجع به ممنوعیت این خدمات تابه‌حال نظری نداده‌اند.

لازم به ذکر است پیش‌ازاین، انگلستان  هم قصد داشت اقدامی مشابه روسیه را انجام دهد.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول