عقب ماندگی های گذشته در عرصه فضای مجازی جبران شود

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از رسا، حجت‌الاسلام حسین تقی پور، تولیت مدرسه علمیه امام حسین (ع) بابل، عصر امروز در جمع بسیجیان بخش گتاب با اشاره به گسترش ارتباطات و توسعه فضای مجازی در کشور بر تلاش هدفمند در این عرصه تأکید کرد و گفت: رسانه‌ها در عرصه بین‌المللی با توجه به گسترش علوم ارتباطات و دانشی به نام اینترنت و شبکه‌های اجتماعی در حال تحول است و ما نباید از این عرصه عقب بمانیم.

وی بر لزوم بهره‌گیری از عنصر رسانه برای نشر معارف دینی تأکید کرد و افزود: جوانان متعهد و انقلابی برای نشر و گسترش مفاهیم دینی باید به‌صورت جهادی در این عرصه حضور یابند و از این ابزار به بهترین شکل بهره ببرند.

استاد حوزه و دانشگاه ضمن بیان این مطلب که جوانان و نوجوانان را باید با خطرات و مزایای شبکه‌های اجتماعی و اینترنت آشنا کرد، اظهار داشت: باید فرهنگ صحیح استفاده از شبکه اینترنت در جامعه تبیین شود زیرا این عرصه مانند چاقو است که در صورت قرار گرفتن در دست نااهلش می‌تواند بسیار آسیب‌زا باشد.

وی به توجه هوشمندانه و بصیر مقام معظم رهبری در خصوص شورای علی فضای مجازی اشاره و تصریح کرد: مواجهه هوشمندانه و مقتدرانه با تحولات عرصه فضای مجازی و سیاست‏گذاری، مدیریت کلان، برنامه‏ریزی و تصمیم‏گیری‏های لازم و به هنگام ازجمله وظایف شورای عالی فضای مجازی است.

حجت‌الاسلام تقی پور ایمن‌سازی و مقابله با تهدیدها علیه نظام را ازجمله وظایف تصمیم‌گیری مهم در فضای مجازی دانست و تأکید کرد: نظارت، رصد کارآمد و روزآمدسازی در فضای مجازی با توجه به‌سرعت تحولات در این عرصه بسیار مهم است و نباید از این غافله عقب ماند.

وی با انتقاد از عدم اهتمام و توجه به شورای عالی فضای مجازی، تصریح کرد: برخلاف تمامی تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر انحلال شوراهای موازی با شورای عالی فضای مجازی، افزون بر دولت، نمایندگان مجلس هم در سال گذشته به ادغام شورای عالی فناوری اطلاعات رأی ندادند و آن را از یک‌فوریت هم خارج کردند.

امام‌جمعه گتاب کوتاهی و سستی در این عرصه را متحمل هزینه‌های زیاد برای کشور در ابعاد علمی، امنیتی و مالی دانست و افزود: امروز با توجه به خیل عظیم فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در عرصه‌هایی مانند فناوری اطلاعات و نرم‌افزار، فضای مجازی و حوزه در ارتباط با آن می‌تواند زمینه اشتغال و رفع بیکاری بسیاری از جوانان تحصیل‌کرده را فراهم کند.

وی ادامه داد: متن حکم انتصاب اعضای جدید شورای عالی فضای مجازی از سوی رهبر معظم انقلاب باید فصل الخطاب مسئولان اجرایی و مقننه قرار بگیرد و باید عقب‌ماندگی‌های گذشته در این عرصه جبران شود.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول