دبیر شورای‌عالی فضای مجازی به جلسه شورا دعوت نشد!+سند

به گزارش «وبلاگ نیوز»، نخستین جلسه شورای‌عالی فضای مجازی در دور جدید قرار است امروز چهارشنبه ۲۵ شهریور برگزار شود. اما شنیده‌ها حاکی از آن است که باز هم دور جدید شورا از سوی دولتی‌ها با حاشیه روبه‌روست.

بر این اساس دعوتنامه جلسه شورای جدید توسط «محمد نهاوندیان»، رئیس دفتر رئیس جمهوری و رئیس شورای‌عالی امضا و به اعضا ارسال شده و محمدحسن انتظاری، دبیر شورا از برگزاری این جلسه اطلاعی نداشته است. این در حالی است که بر اساس آئین‌نامه شورا دعوتنامه جلسات بایستی با امضای دبیر شورا برای اعضا ارسال شود.

تصویر دعوتنامه جلسه شورا که توسط «اتاق خبر24» منتشر شده است

تصویر دعوتنامه جلسه شورا که توسط «اتاق خبر۲۴» منتشر شده است

از طرف دیگر محمدحسن انتظاری، دبیر فعلی شورای‌عالی فضای مجازی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی مادامی که دبیر جدید تعیین شود، دبیر شوراست. اما منابع آگاه می‌گویند که انتظاری به جلسه امروز شورا دعوت نشده است.

این‌طور که پیداست، دستور جلسه امروز شورا، تعیین دبیر جدید و رئیس مرکز ملی فضای مجازی است. اقدامی که ظاهراً قرار است بدون حضور دبیر فعلی و با حضور یک عضو کم‌تر اتفاق بیفتد و این خود یک نقض آیین‌نامه داخلی شورای‌عالی فضای مجازی محسوب می‌شود.

محمدحسن انتظاری؛ دبیری که فرصت نداشت

دومین دبیر شورای‌عالی فضای مجازی شخصی بود که پس از روی کار آمدن حسن روحانی، تلاش داشت حاشیه‌ها را از شورای‌عالی دور کند. حاشیه‌هایی که در دوره دکتر مهدی اخوان بهابادی، باعث ایجاد تنش‌های متعدد بین دولت و شورا شده بود.

انتظاری از آبان ۹۲ تا شهریور ۹۴ تنها دبیری چند جلسه شورا را به عهده داشت و همیشه برای عدم برگزاری جلسات شورای‌عالی از سوی دولت به این موضوع متهم بود که «دستور جلسه مشخصی به دولت ارائه نشده است». اتهامی که هیچ‌گاه از سوی مقام ۶۴ ساله کشوری تأیید نشد و در پاسخ این اتهام بیان شد که «ده‌ها موضوع مهم در دستور کار شورا قرار دارد که به دولت هم ابلاغ شده است».

انتظاری در طول ۲ سال گذشته تلاش کرد مرکز ملی فضای مجازی را با کم‌ترین بودجه تخصیصی از سوی دولت اداره کند و حالا پس از گذشت چند روز از زمزمه‌ها و گمانه‌ها، می‌داند که با بدترین شیوه ممکن، از فردا این مسؤولیت را به عهده نخواهد داشت.

چه کسی دبیر شورا خواهد شد؟

نزدیک‌ترین گزینه به دبیری شورای‌عالی فضای مجازی، سیدابوالحسن فیروزآبادی، قائم‌‎مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی است. گرچه هنوز هیچ گزینه‌ای قطعی نشده است.

با این همه، بسیاری از ناظران با تغییرات صورت گرفته در شورای جدید، امیدوار بودند که «شورای حاشیه‌ها»، بیش‌تر از حاشیه به متن بپردازد. اتفاقی که نکو بودنش از بهارش به خوبی پیداست!

انتهای پیام/.

One comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول