انتقام از همکار با انتشار مطالب کذب در تلگرام

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از فتا، رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان خراسان رضوی با اعلام این خبر گفت ، در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه فرد ناشناسی با ایجاد پروفایلی در شبکه اجتماعی تلگرام و درج تصاویر شخصی و خانوادگی وی موجب هتک حیثیت و آبروریزی او شده بررسی موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

سرهنگ «سید محسن عرفانی»افزود: کارشناسان پلیس فتا با جستجو در فضای سایبر و جمع آوری ادله جرم، عامل راه اندازی پروفایل مذکور را شناسایی و دستگیر کردند.

متهم که همکار شاکی بوده و به دلیل اختلاف بین آنها اقدام به انجام این عمل مجرمانه کرده که در مواجهه با مدارک و مستندات پلیس صراحتاً به بزه انتسابی اقرار و همراه پرونده تحویل مراجع قضایی شد.

سرهنگ عرفانی از شهروندان خواست به منظور پیشگیری از برخی جرایم در فضای مجازی مانند انتشار عکس در این فضا از ذخیره عکس و تصاویر خانوادگی بر روی گوشی موبایل خودداری کنند.

وی به تمامی افرادی که به هر نحو اقدام به هتک حیثیت در محیط مجازی می کنند، هشدار داد و گفت: بر اساس قانون جرائم رایانه ای هر کس بوسیله سامانه های رایانه ای و فضای مجازی موجبات هتک حیثیت شهروندان را فراهم کنند افزون بر اعاده حیثیت به حبس و جزای نقدی محکوم می شود.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول