توییتر، حساب های کمپین فعالان یمنی ضد جنگ را بست

به گزارش «وبلاگ نیوز» و به نقل از المنار، فعالان یمنی در پایگاههای ارتباط اجتماعی توییتر، کمپینی با عنوان «یک میلیون عکس از جنایات سعودی» به راه انداختند، اما مسئولان صفحه های برخی فعالان را فیلتر کردند. توییتر همچنین پایگاه اینترنتی شبکه تلویزیونی المسیره را بست.

براساس این گزارش، فعالان یمنی با هشتگ «کمپین یک میلیون عکس از جنایات سعودی»، خود را در شبکه توییتر معرفی کرده‌اند تا نگاههای جهانیان و سازمانهای بین المللی را به حقیقت جنایات تجاوز سعودی آمریکایی به یمن متوجه کنند، اما مسئولان توییتر در کمین بودند و صفحه های فعالان را بستند.

حسین فایع فعال یمنی در پایگاه های ارتباط اجتماعی گفت: طی سه روز تعداد زیادی از این هشتگ بازدید کردند که تعداد آنها به پنجاه هزار نفر رسید، اما برخی تصاویری که فعالان قرار می دهند بلافاصله حذف می شود به خصوص جنایاتی که تعداد زیادی قربانی داشته است.

با وجود آنکه این حرکت نمادین است، اما نیروهای متجاوز و قدرت هایی که بر پایگاه های ارتباط اجتماعی سیطره دارند، حتی از انتشار تصاویر این جنایات می ترسند.

فیس بوک و یوتیوب نیز در جنگ مجازی علیه صدا و تصاویری که اقدامات متجاوزان را بر ملا می کند به توییتر پیوسته اند، به همین سبب نیز پایگاه اینترنتی المسیره از پایگاه های ارتباط اجتماعی حذف شده است.

ابراهیم دیلمی، مدیر کل شبکه المسیره گفت: این اقدام توییتر، توجیه ناپذیر، ناشایست و نابخردانه است و باعث می شود سوالات زیادی درباره ادعای آزادی بیان مطرح شود.

این حق ملت یمن است که مظلومیت خود را اعلام کند و فجایعی را که در حق ملت یمن صورت می گیرد بر ملا کند. ما امکان پیگیری قضایی این اقدام توییتر را بررسی می کنیم و به دادگاههای بین المللی شکایت خواهیم کرد.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول