یک شورای مشورتی با حضور فعالان فضای مجازی

به گزارش وبلاگ نیوز و به نقل از مهر، شعبان سپهر، فرماندار قروه، در نشستی تخصصی با فعالان عرصه فرهنگی و اجتماعی در شبکه های مجازی در شهرستان قروه اظهار داشت: یکی از مهم ترین برنامه های مسئولان شهرستان در سال جاری مسیر پاسخگویی و شنیدن صداهای مختلف در دل جامعه و به رسمیت شناختن تریبون های اجتماعی در جهت سازندگی و تعالی و رفع مشکلات می باشد.

وی با بیان اینکه جهت پیشرفت در تمامی عرصه های جامعه ضمن دعوت از تمامی فعالان در این حوزه نیاز به حرکت در مسیر شعار سال داریم لذا به عنوان حلقه حد واسط برای کمک به هدلی و همزبانی نهادهای درون جامعه را به کمک می طلبیم.

سپهر تلاش برای پیدا کردن حلقه گمشده ارتباطی در جامعه را در همدلی و همزبانی تمامی آحاد جامعه دانست.

به گفته فرماندار قروه باید ضمن پیدا کردن زبان مشترک میان دولت و ملت فاصله ها را کم کنیم و این مهم تنها توسط نهادهای اجتماعی بنا به دلایل ساختاری که دارند محقق می شود.

وی با اشاره به رسالت جهت بهبود وضعیت جامعه، افزود: باید در جامعه به سمتی رفت که نقدها را هرچه بهتر شنیده و آنهایی که منطبق بر عیار مناسبی هستند را پذیرفته و به کار ببریم.

سپهر با بیان اینکه باید درست دید و نگاه کرد، یادآور شد: نقد در جهت تقویت پایه های یک نظام اجتماعی برای تثبیت است و مانع از فساد و تباهی در دل جامعه می شود.

وی تصریح کرد: کارگزار باید نقدها را بربتابد و بنا بر عیار و رعایت حدود و حریم های حاکم بر جامعه آنها را بپذیرد و در جهت اصلاح امور به کار گیرد.

سپهر با تأکید بر اینکه مدیران مؤظف هستند منطبق با سیاست های کاری حرکت کنند، بیان کرد: تحمل و پذیرش نقد ممکن است خیلی راحت نباشد اما نهادهای نهفته در جامعه همه برخواسته از قانون، مطبوعات و … بوده و تمامی این اجزا باید به هم کمک کنند.

به گفته وی همه گردانندگان یک جامعه چه مسئولان امر چه نهادهای مدنی و اجتماعی بردارهایی هستند که هرکدام به یک سمت می روند ولی جمع نهایی این بردارها به سمت تعالی می رود.

سپهر با تأکید بر حضور فعالان عرصه های فضاهای مجازی در منطقه اظهار داشت: در حال حاضر همه به هم نیاز داشته و مؤظفیم خواسته های مردم را جامه عمل بپوشانیم و ما مسئولان بدانیم که این نهادهای مجازی برگرفته شده از همین مردم اند که این فعالان اجتماعی احساس رسالت کرده اند و با تشکیل این گروه ها می خواهند که به یک جایی برسند.

وی شهرستان قروه را مجموعه ای متشکل از پتانسیلهای فراوان دانست و تأکید کرد: این شهرستان در عرصه فعالیتی سمن ها حرفی برای گفتن دارد لذا باتوجه به وضعیت موجود در جامعه باید به دنبال کیفیت در امور باشیم.

شعبان سپهر افزود: نهادهای اجتماعی علیرغم محدودیت در منابع و امکانات توانمند هستند و همین امر می تواند نقطه عطفی برای اتکا به این نهادها جهت توسعه در جامعه باشد.

وی با اعلام اینکه رصد کردن فضای مجازی نیاز به فکر و مطالعه دارد، گفت: تنها صرف گفتن یعنی هدر دادن وقت و زمان و در واقع آنچه در شبکه های مجازی مهم است شنیده شدن و تحت تأثیر قرار گرفتن است لذا پتانسیل نخبگانی که اقدام به تشکیل گروه های مجازی کرده اند بسیار فراتر و بالاتر از اینها باید باشد.

فرماندار قروه با بیان اینکه به دنبال این هستیم که تیم مدیریتی شهرستان را به شنیدن نقدها فعال کنیم، تصریح کرد: برای اینکه نقدها به موقع و درست به گوش مسئولان برسد برنامه ای را تدارک دیده ایم که نیاز است همکاری و هماهنگی لازم برای بهتر شدن امور جامعه صورت پذیرد.

وی ضعف در منابع، امکانات و اعتبارات را معضل و مانعی بر سر راه تیم مدیریتی شهرستان عنوان کرد و گفت: حرفهای زیبا زدن آسان است اما عمل کردن به حرف و سخن و در واقع اجرایی کردن آنها با این محدودیت های اعتباراتی سخت است لذا نیاز به شناخت محدودیت ها و ظرفیتهای مدیر اجرایی برای پذیرش بهتر انتقاد ضروری است.

فرماندار قروه با اشاره به اینکه نباید قضاوت زود و عجولانه داشت، بیان کرد: متأسفانه پیشداوری اقتضای جامعه بشری است و کار بسیار بدی می باشد، داوری باید منصفانه و معقولانه صورت گیرد لذا باید تمامی فعالان حوزه مجازی از انتشار و بازخوردهای عجولانه صرف نظر و جلوگیری کنند تا لطمه ای به بدنه اعتماد جامعه نسبت به دیگران وارد نشود.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول