سلفی با پهباد از طریق توییتر

به گزارش «وبلاگ نیوز» و به نقل از دیجی کالا، توییتر شاید جزو آخرین شرکت هایی باشد که به وسایل نقلیه ی هوایی بدون سرنشین یا پهپاد علاقه نشان می دهد. اما از آنها برای تحویل کالا – آمازون – استفاده نخواهد کرد. این شرکت اخیرا برای نوعی از پهپاد پتنتی را ثبت کرده است. این پهپاد می تواند عکاسی و فیلم برداری کند و از طریق اکانت کاربران توییتر آنها را ارسال کند. البته که ثبت پتنت، همیشه به این معنی نیست که ایده ی به تصویر کشیده شده در آن به واقعیت تبدیل خواهد شد؛ و توییتر هم شاید در نهایت پهپاد نسازد. اما در هر صورت، می تواند قدم اولیه برای یک ساخت یک پهپاد تحت کنترل توییتر باشد.
توییتر نشان می دهد که می توان از لایک ها، ریتوییت ها و پاسخ ها مسیر پهپاد را کنترل کرد یا اینکه تعیین کنیم که آن پهپاد از چه چیزی عکس یا فیلم بگیرد. توییتر همچنین به قابلیت مصاحبه ی ویدیویی زنده هم اشاره می کند. تمام این ویژگی ها و قابلیت ها هم از نظر فنی و هم از نظر ایمنی دور از دسترس به نظر می رسند. به هر حال، این ایده بلندپروازانه به نظر می رسد و هیچ شرکت دیگری در حال حاضر به آن فکر نمی کند.
توییتر امسال همچنین اپلیکیشن پخش زنده ی «پریسکوپ» (Periscope) را عرضه کرد که محبوبیت زیادی هم دارد. با این حساب، این احتمال وجود دارد که این اپلیکیشن را در کنار این پهپادها به کار گیرد تا رویدادها را ثبت کرده و از طریق پلتفرمش پخش کند. در این میان کاربران پریسکوپ هم می توانند در کنترل این پروسه نقش داشته باشند. وقتی که از سخنگوی توییتر خواستند که در این باره توضیح دهد، او در پاسخ گفت: دو کلمه: سلفی با پهپاد. توییتر برای توصیف این نوع عکاسی از واژه ی dronie استفاده نکرد؛ واژه ی که در سال های اخیر برای توصیف این پدیده در رسانه های اجتماعی ظهور کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول