ساماندهی تلگرام در روسیه

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از ایرنا، همزمان با تاکید برخی مقام های روس برای فیلترینگ سامانه پیام رسان تلگرام به دلیل استفاده داعش و دیگر گروه های تروریستی افراطی برای عضوگیری و حذب کمک های مالی، سخنگوی رییس جمهوری روسیه تاکید کرد: سامانه تلگرام نواقصی دارد که باید ساماندهی و مشکلات آن برطرف شود.

«دیمیتری پسکوف» به خبرنگاران گفت: ساماندهی و تنظیم فعالیت سامانه تلگرام مطرح است، زیرا انجام این اقدامات برای تأمین امنیت جامعه اهمیت دارد.
سخنگوی رییس جمهوری روسیه افزود: فیلترینگ سامانه پیام‌رسانی تلگرام در دستور کار قرار ندارد و این سامانه به فعالیت خود ادامه خواهد داد.
پسکوف همچنین یادآوری کرد که بسیاری از مقام‌های روس از سامانه تلگرام استفاده می‌کنند.
«الکساندر آگییف» معاون کمیسیون امور قوانین دومای روسیه در نامه‌ای به «الکساندر بورتنیکوف» رییس سازمان امنیت فدرال این کشور خواستار اقدام فوری درباره سامانه پیام‌رسان تلگرام شده است.
آگییف تأکید کرده است که تروریست‌های داعشی از طریق تلگرام اقدامات خود را هماهنگ می‌کنند.
به گفته معاون کمیسیون امور قوانین دومای روسیه، اعضای داعش فعالانه از تلگرام برای انتشار ایده‌های افراط‌گرایانه و عملی کردن اهداف این گروه تروریستی استفاده کرده و تصاویر و فیلم‌های ویدیوئی مربوط به فعالیت‌های خود را منتشر می‌کنند.
وی خاطرنشان کرد: درحالی‌که برخی شبکه‌های اجتماعی دیگر با ایده‌ها و فیلم‌های افراط‌گرایان و تروریست‌ها مقابله می‌کنند، تلگرام تاکنون از قبول درخواست‌های کاربران برای پیوستن به اقدامات نرم‌افزاری ضد تروریستی خودداری کرده است.
بر اساس اطلاعات رسانه‌های روسی، بیش از ۹ هزار نفر از اعضای داعش از سامانه پیام‌رسانی تلگرام استفاده می‌کنند.
این سامانه به‌تازگی اعلام کرد که ۷۸ کانال به ۱۲ زبان را که با گروه تروریستی داعش ارتباط داشت وایده‌های افراط‌گرایی و تروریستی را ترویج می‌کردند، مسدود کرده است.
در گزارش تلگرام آمده است: تمام شکایات کاربران در پایگاه اینترنتی ویژه‌ای به نام abuse@telegram.org به‌دقت بررسی می‌شود و تدابیر متناسب برای مسدود کردن کانال‌های متخلف اجرا می‌شود.
سامانه تلگرام همچنین امکان اطلاع‌رسانی درباره اطلاعات غیرقابل‌قبول را برای کاربران فراهم کرده است.
این سامانه سال ۲۰۱۳ توسط یک سرمایه‌دار روسی به نام «پاول دوروف» تأسیس و راه‌اندازی شد که اکنون در سراسر جهان مورداستفاده قرار می‌گیرد..Bottom of Form

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول