کنجکاوی خواستگار دردسرساز شد

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از همشهری، چند روز پیش دختر جوانی نزد مأموران پلیس فتای مشهد رفت و مدعی شد که فرد ناشناسی با هک کردن گوشی او، به اطلاعات محرمانه درباره وی و خانواده‌اش دست پیداکرده و با انتشار این اطلاعات در شبکه‌های مجازی برای آن‌ها دردسر بزرگی ایجاد کرده است. دختر جوان گفت: مدتی قبل متوجه شدم که فردی با هک کردن تلگرام من به همه اطلاعات و اسرار محرمانه‌ زندگی من و خانواده‌ام دست پیداکرده است.

این فرد با چک کردن همه گروه‌هایی که در آن عضو بودم، ازجمله گروه‌های دوستانه و خانوادگی و حتی چت‌های خصوصی‌ام، تمامی مطالبی را که بین من و اعضای خانواده‌ام یا دوستان و اقوامم ردوبدل شده بود به دست آورده و آن‌ها را در شبکه‌های مجازی منتشر کرده است. این کار او نه‌تنها باعث شده که خواستگار من از ازدواج منصرف شود بلکه مشکلاتی هم برای پدرم و دیگر اعضای خانواده‌ام به وجود آمده و ما را به دردسر بزرگی انداخته است.

با شکایت دختر جوان، مأموران توانستند فردی را که اقدام به انتشار عکس‌ها و اسرار زندگی شاکی کرده بود شناسایی کنند. او که پسری جوان و دانشجوی رشته کامپیوتر بود دستگیر شد و وقتی شاکی چشمش به وی افتاد خشکش زد. متهم پرونده کسی نبود جز خواستگار دختر جوان. او در جریان بازجویی‌ها گفت: من و شاکی دانشجو هستیم و از وقتی او را دیدم به وی علاقه‌مند شدم. مدتی بعد از او خواستگاری کردم و قرار بود باهم ازدواج کنیم.

پیش از ازدواج اما کنجکاو شدم که درباره او تحقیق کنم. تصمیم گرفتم این کار را با هک کردن تلگرام او انجام دهم تا ببینم با چه کسانی در ارتباط است. برای این کار از برنامه جاسوسی استفاده کردم. برنامه طوری بود که برای دختر جوان پیام می‌فرستاد که تلگرام او باید به‌روزرسانی شود و اگر این کار را نکند، حذف خواهد شد. وقتی او روی برنامه کلیک می‌کرد و کد را وارد می‌کرد، من می‌توانستم تلگرام او را هک و به همه پیام‌های ارسالی و دریافتی‌اش دست پیدا کنم.

متهم ادامه داد: با استفاده از این برنامه پیامک موردنظر را برای دختر موردعلاقه‌ام فرستادم. وقتی به من گفت چنین پیامی دریافت کرده، به او گفتم که حتماً آن را اجرا کند تا تلگرامش حذف نشود. به همین راحتی توانستم به چت‌ها و اسرار خانوادگی او دست پیدا کنم و آنجا بود که متوجه شدم او از طریق تلگرام با یکی از اقوامش هم در ارتباط است. آن‌قدر عصبانی شدم که نه‌تنها از ازدواج با او منصرف شدم بلکه تصمیم گرفتم از وی انتقام بگیرم. برای همین همه اطلاعات شخصی‌ و خانوادگی‌اش را منتشر کردم.

سرهنگ جواد جهانشیری، رئیس پلیس فتای استان خراسان رضوی بابیان این خبر گفت: پس از اعترافات پسر دانشجو برای او قرار قانونی صادر شد و پرونده‌اش در اختیار مرجع قضایی قرار گرفت. وی با توصیه به شهروندان گفت: هنگام استفاده از شبکه‌های اجتماعی موبایلی دقت کنید که اسرار زندگی‌تان را نزد کسی برملا نکنید. مراقب نرم‌افزارها و هکرها باشید چرا‌که آن‌ها با ارسال پیام‌هایی برای شما، به بهانه‌های مختلف ازجمله به‌روزرسانی‌ برنامه، رمز و کد شمارا به دست آورده و به‌راحتی می‌توانند گوشی شمارا هک کنند.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول