۱۰ نکته خواندنی درباره مؤسس تلگرام

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از هفت صبح، تلگرام که دفتر اصلی آن در برلین قرار دارد این روزها به رقیبی جدی برای واتس‌اپ تبدیل‌شده است. این اپلیکیشن که از رمزنگاری دومرحله‌ای برای حفظ حریم شخصی کاربران خود استفاده می‌کند ادعا دارد که از سایر سرویس‌های پیام‌رسان «ایمن‌تر و سریع‌تر» است.

کاربران با استفاده از تلگرام می‌توانند علاوه بر پیام، هر نوع فایلی را برای یکدیگر ارسال کنند، گروه‌های چت ایجاد کنند و یا از قابلیت چت مخفیانه آن استفاده کنند.

همه این قابلیت‌ها باعث شده تروریست‌های داعش نیز به استفاده از این اپلیکیشن روی بیاورند.

اما پاول والریویچ دوروف ۳۱ ساله واقعاً کیست؟ در ادامه به بررسی چند نکته جالب درباره او خواهیم پرداخت.

پاول والریویچ مؤسس تلگرام

پاول والریویچ دوروف، مؤسس تلگرام

۱ ــ از او به‌عنوان مارک زاکربرگ روسیه یاد می‌شود

پیش از راه‌اندازی تلگرام، او در سال ۲۰۰۶ شبکه اجتماعی ویکونتاکت را در روسیه تأسیس کرد که میان شهروندان این کشور بسیار محبوب است و به‌عنوان جایگزین فیس‌بوک شناخته می‌شود.

۲ ــ او تحت تعقیب دولت روسیه است

در سال ۲۰۱۴، او تصمیم به فرار از کشور خود گرفت تا مجبور نباشد اطلاعات کاربران اوکراینی شبکه ویکونتاکت را در اختیار دولت روسیه قرار دهد.

۳ ــ او به ادوارد اسنودن پیشنهاد موقعیت شغلی کرد

وقتی ادوارد اسنودن مجوز اقامت موقت در روسیه را در سال ۲۰۱۳ کسب کرد، دوروف به او پیشنهاد کرد به‌عنوان یکی از مهندسین امنیتی شبکه ویکونتاکت با او همکاری کند. دوروف در آن زمان به روسیه بسیار افتخار می‌کرد. والریویچ در آن روزها گفت: «من امروز از اینکه روس هستم افتخار می‌کنم و از رویکردی که آمریکا در پیش‌گرفته متأسفم ــ آمریکا به اصول اولیه خود خیانت کرده است». والریویچ همچنین ادوارد اسنودن را قهرمان خود نامیده است.

۴ ــ او معتقد است سایر اپلیکیشن های پیام‌رسان افتضاح هستند

به همین دلیل بود که او و برادرش نیکولای در سال ۲۰۱۳ سرویس تلگرام را راه‌اندازی کردند. او در ماه سپتامبر گذشته گفت: «اگر بخواهم ساده بگویم، واقعاً اهمیتی ندارد که چه تعداد سرویس پیام‌رسان افتضاح در حال رقابت با ما هستند».

۵ ــ او بیشتر نگران تهدیدها علیه نقض حریم شخصی کاربران است تا تهدیدهای تروریستی

او در ماه سپتامبر گذشته گفت: «اگر ازلحاظ آماری به رویدادهای اخیر نگاه کنیم و برای یک‌لحظه احساسات را کنار بگذاریم، احتمال اینکه من یا شما به علت انجام عملیات تروریستی کشته شویم تقریباً صفر است. احتمال اینکه در تصادف رانندگی کشته شویم یک‌میلیون بار بیشتر از کشته شدن در عملیات تروریستی است».

۶ ــ او معتقد است مزایای برقراری ارتباطات خصوصی بیشتر از معایب آن است

پیرو انتشار خبرهایی مبنی بر اینکه داعش از تلگرام برای ارتباط استفاده می‌کند، دوروف اعلام کرد ۷۸ کانال مرتبط با این گروه را مسدود کرده است، این در حالی است که ارتباط خصوصی بین اعضای داعش همچنان امکان‌پذیر است، ولی این به معنای بد بودن رمزنگاری نیست. دوروف معتقد است: «فراهم کردن بستر ارتباطی ایمن برای مردمی که ۹۹٫۹۹ درصد از آن‌ها هیچ ارتباطی با گروه‌های تروریستی ندارند آن‌قدر مزایا دارد که بر معایب آن غلبه کند. تروریست‌ها نیز همیشه راهی ایمن برای ارتباط پیدا می‌کنند».

۷ ــ به نظر او دولت فرانسه به‌اندازه داعش مسئول حملات پاریس است

به نظر او، سیاست‌ها و بی‌تفاوتی دولت فرانسه منجر به روی دادن این اتفاق غم‌انگیز شده است. والریویچ معتقد است که دولت فرانسه با دریافت مالیات سنگین از شهروندان خود، این سرمایه را صرف جنگ‌های بی‌فایده می‌کند.

۸ ــ او از تلگرام کسب درآمد نمی‌کند

والریویچ تلگرام را با سرمایه شخصی خود اداره می‌کند. در بخشی از پرسش‌های متداول این سرویس آمده: «اگر روزی با مشکل مالی مواجه شویم، از کاربران خود تقاضای کمک می‌کنیم یا قابلیت‌های جانبی پولی به تلگرام اضافه می‌کنیم. بااین‌حال، هیچ‌وقت قصد نداریم از تلگرام سود کسب کنیم».

۹ ــ او به سفر علاقه دارد و عکاس ماهری است

صفحه اینستاگرام او پر است از تصاویر زیبا از مناظر طبیعی و البته چند تصویر از خودش. از لوکیشن تصاویر تازه او می‌توان فهمید که او اخیراً به فنلاند، بارسلون، سن فرانسیسکو، نیویورک و رم سفرکرده است.

۱۰ ــ او هیچ جا را وطن خود نمی‌داند

والریویچ که بخش‌هایی از کودکی خود را در سن‌پترزبورگ و همچنین ایتالیا گذرانده، می‌گوید: «دوست ندارم سوزنی را روی قسمتی از نقشه فروکنم و آن را وطن خود بنامم. به نظرم بهتر است وابستگی خود به موضوع منسوخی که آن را کشور می‌نامیم کم کنیم». او از اینکه روسیه را ترک کرده پشیمان نیست و می‌گوید: «از اینکه از روسیه فرار کردم خیلی خوشحالم چراکه شرکتی که الآن اداره می‌کنم بسیار موفق‌تر از گذشته است. بعید است روزی تصمیم بگیرم برای زندگی دائمی دوباره به روسیه برگردم».

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول