اسنودن می‌گوید تلگرام امن نیست

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از آی تی ایران، اسنودن، کارمند سابق NSA که به علت افشای اسناد طبقه‌بندی‌شده دولت آمریکا شهرت جهانی به دست آورده در جدیدترین توییت منتشرشده در حساب کاربریش، به تردید خود در خصوص امنیت نرم‌افزار پیام‌رسان اینترنتی تلگرام اشاره‌کرده است. وی عنوان داشته با تمامی احترامی که برای مؤسس تلگرام، پاول دوروف قائل است اما به نظر می‌رسد نظر Ptacek در خصوص این برنامه صحیح بوده و تنظیمات پیش‌فرض این برنامه بدون در نظر گرفتن به‌روزرسانی برای آن، خطرناک خواهند بود.
اسنودن در این توییت به اظهارنظر توماس پتاسک، مؤسس شرکت امنیتی ماتاسانو (متخصص درزمینهٔ رمزگذاری داده‌ها) که عنوان داشته بود نباید مکالمات کاربران بر روی سرورها نگه‌داری شوند، اشاره داشته است. به عقیده اسنودن، این پیام‌ها نباید در اختیار سرویس‌دهندگان قرار گیرند تا نهایتاً امنیت این برنامه برای کاربران، بیش‌ازپیش تضمین شود.
این در حالی است که دوروف با این اظهارنظرها موافق نبوده و در جوابیه خود، توییتی را با این مضمون منتشر کرده است:
«با نادیده گرفتن قسمت طعنه‌آمیز اظهارنظر‌ها: کاربرانی که به همگام‌سازی ابری نیاز ندارند و یا به ما اعتماد نداشته باشند، از قابلیت گفتگوهای محرمانه استفاده می‌کنند.»
تلگرام که مقر اصلی آن در برلین است، در سال ۲۰۱۳ راه‌اندازی شد و در این مدت کوتاه با تمرکز بر قابلیت‌های امنیتی و سرعت‌بالا به‌عنوان اولویت‌ها توانست میلیون‌ها کاربر را جذب کند. این در حالی است که دوروف، مؤسس این شرکت پیش‌ازاین و در سال ۲۰۰۶ سرویس VKontakte که درواقع جایگزینی برای فیس‌بوک است را راه‌اندازی کرده بود. او در سال ۲۰۱۴ و پس‌ازآنکه به گفته او دولت روسیه قصد داشت در ارائه این سرویس، مداخله کند، این شرکت را ترک کرد. VKontakte در حال حاضر زیرمجموعه‌ای از شرکت‌های آلیشر عثمانوف روسی است که پیش‌ازاین لقب ثروتمندترین مرد روسیه را از آن خودکرده بود.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول