«یادداشت‌های یک زن خانه‌دار» بالاخره رسید

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از مشرق، یادداشت‌های یک زن خانه‌دار را مسعود کرامتی کارگردانی کرده و بازیگرانی همچون شقایق دهقان، امیررضا دلاوری، فرناز رهنما، فلامک جنیدی، علی عامل‌هاشمی، کاظم سیاحی، فریبا جدی‌کار، محمود بهروزیان، نعیم شیخ محبوبی، فاطیما حاجتی و پارسیا شکوری در آن به ایفای نقش می‌پردازند.

ماجراهای این سریال در یک آپارتمان چندواحدی می‌گذرد و روایتگر دغدغه‌های یک زن خانه‌دار به نام شیواست که در رشته روان شناسی تحصیل کرده اما به دلیل نبود سرمایه کافی برای تاسیس کلینیک، تصمیم می‌گیرد با استفاده از مهارت‌هایش یک وبلاگ راه‌اندازی کند. او اتفاقات زندگی روزمره و اطرافیانش را در آن می‌نویسد و این تجربیات را با خوانندگانش که درباره نوشته‌های او نظر می‌دهند، در میان می‌گذارد. سریال یادداشت‌های یک زن خانه‌دار ساختاری اپیزودیک دارد و امیرعباس پیام، حامد افضلی، رویا خسرو نجدی، سولماز مرتضی وند، پریناز لطف‌اللهی و نسیم عرب‌امیری نویسندگان فیلمنامه این مجموعه نمایشی هستند.

پرداختن جدی‌ سریال به مقوله فضای مجازی

اسماعیل عفیفه، تهیه‌کننده یاداشت‌های یک زن خانه‌دار درباره روند ساخت این سریال گفت: ایده و طرح اولیه سریال در سال ۹۱ پیشنهاد و در شبکه چهار سیما تصویب شد. قرار بود اواخر همان سال کار تصویربرداری آغاز شود که به‌دلیل بروز مشکلاتی تا سال ۹۳ به تاخیر افتاد. با تغییرات صورت گرفته در گروه ادب و نمایش شبکه چهار ساخت سریال باز هم با یک وقفه ده ماهه مواجه و بعد هم به شبکه پنج واگذار شد. در هر حال، فیلمبرداری سریال در اوایل سال ۹۴ از سر گرفته شد و پس از چهار ماه به پایان رسید. وی با تاکید بر پرداختن جدی‌تر تلویزیون به مقوله فضای مجازی ادامه داد: سریال یادداشت‌های یک زن خانه‌دار به فضای مجازی می‌پردازد که این روزها بخش عمده‌ای از زندگی مردم را به خود اختصاص داده است.

۱۳۹۸۳۸۰_۴۳۳

ایده این سریال در زمان اوج وبلاگ‌نویسی مطرح شد

عفیفه درباره جذابیت‌های فیلمنامه سریال که او را به ساخت آن تشویق و ترغیب کرده است، گفت: از هر سریال باید براساس ژانری که به آن تعلق دارد انتظار داشت. یادداشت‌های یک زن خانه‌دار یک کمدی شیرین با لوکیشن محدود است. من هم در همین حد از آن انتظار دارم و اتفاقا جزو کارهای مورد علاقه‌ام است. قصه این سریال زمانی به تلویزیون پیشنهاد شد که اوج وبلاگ‌نویسی بود. البته در سال‌های اخیر شبکه‌های اجتماعی دیگر، وبلاگ را به حاشیه رانده است. این تهیه‌کننده ادامه داد: قهرمان اصلی سریال در هر قسمت موضوعی را مطرح و در وبلاگش به اشتراک می‌گذارد و مخاطبان وبلاگش نظرات موافق و مخالف خود را پیرامون آن موضوع با او در میان می‌گذارند و در نتیجه یک فضای نقادی به‌وجود می‌آید. مسائلی هم که در سریال مطرح می‌شود به شکل مستقیم به مشکلات و معضلات مردم ارتباط دارد. با این حال، تمام تلاش خود را به کار گرفته‌ایم که نه به مردم نصیحت کنیم و نه اصراری داشته‌ایم که راه‌حل به آنها نشان دهیم. فقط دیدگاه‌های مختلف طرح شده و قضاوت نهایی به مخاطب سپرده می‌شود. در این سریال با نگاه و روشی جدید به موضوعاتی پرداخته شده که قبلا هم در تلویزیون دستمایه کار قرار گرفته است.

مخاطب فقط سرگرم نمی‌شود

تهیه‌کننده یاداشت‌های یک زن خانه‌دار درباره بازیگران این سریال هم توضیح داد: این سریال شش بازیگر اصلی دارد و نقش اصلی آن را شقایق دهقان بازی می‌کند. او یک روان‌شناس است که به علت نبودن زمینه کاری در بیرون از خانه، یک وبلاگ راه می‌اندازد و به مسائل روز جامعه می‌پردازد. نقش همسر او را هم امیررضا دلاوری ایفا می‌کند که یک پزشک عمومی است. عفیفه با تاکید بر این‌که سریال یادداشت‌های یک زن خانه‌دار یک کمدی صرف نیست، درباره تفاوت‌های آن با سایر مجموعه‌های آپارتمانی تاکید کرد: این سریال هم در نحوه بیان ایده‌ها و هم در ساختار و شکل با دیگر مجموعه‌های مشابه متفاوت است. مخاطب با دیدن این سریال فقط سرگرم نمی‌شود و نمی‌خندد بلکه در قالب تماشای یک مجموعه مفرح، حرف‌های جدی هم می‌شنود.

سریال یادداشت‌های یک زن خانه‌دار

زنی با یک صفحه وبلاگ

مسعود کرامتی، کارگردان سریال یادداشت‌های یک زن خانه‌دار درباره ساخت این مجموعه گفت: در مرحله نخست از اردیبهشت سال ۱۳۹۳ شروع به کار کردیم. بعد ازتولید ۲۰ قسمت، کار به دلیل برخی مسائل متوقف شد. این کار ابتدا برای شبکه چهار تعریف شده بود که بعد از اعمال نظرهایی از سوی مدیریت شبکه چهار، کار تولید سریال متوقف شد. مسائل مالی هم به ایراداتی که از سریال گرفته می‌شد، اضافه شده بود. با تغییراتی که در ریاست سازمان و به دنبال آن روسای شبکه و مدیران گروه‌های تولیدی انجام گرفت، دوباره بحث تولید کار مطرح شد که اسماعیل عفیفه، تهیه‌کننده سریال ایرادات مطرح شده از سوی مدیران سابق را عنوان و نسبت به رفع و رجوع ایرادات اقدام شد.به هر صورت کار تولید در سال جاری دوباره کلید خورد و آلان سریال کاملا آماده پخش است. کرامتی تصریح کرد: البته شروع کار اولیه سریال به سال ۱۳۹۱ برمی گردد و از سال ۹۲ من کار را در دست گرفتم تا این که سال ۹۳ کارتعطیل شد و ۹۴ دوباره کار تولید شد و پایان یافت.

معرفی سبک زندگی ایرانی – اسلامی

کارگردان سریال افزود: علت این که سریال به نام یادداشت‌های یک زن خانه دار مطرح شد، ساختار آن است. هر قسمت از سریال یک مساله اجتماعی و اخلاقی را پیگیری می‌کند و برخی قسمت‌ها ممکن است در دو قسمت به یک مساله اجتماعی بپردازد. اتفاقات سریال در زندگی آپارتمانی رخ می‌دهد و معرفی‌کننده سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی و زندگی امروزی شهری است.

سریال یادداشت‌های یک زن خانه‌دار

یک سریال اپیزودیک خانوادگی

مهدی روشن‌روان، مدیر گروه فیلم و سریال شبکه پنج درباره سریال آماده به پخش این شبکه گفت: طرح یادداشت‌های یک زن خانه‌دار از سال ۱۳۹۱ بررسی، تصویب و تا سال ۹۲ چند قسمت از آن نیز ساخته شد. سپس به مدت یک سال و نیم کار تعطیل و با آمدن مدیر جدید نگارش بقیه قسمت‌ها آغاز و از ابتدای تابستان امسال دوباره تولید قسمت‌های مختلف سریال کلید خورد.

وی افزود: مهم‌ترین دلیل وقفه در کار تولید، تغییر روسا و مدیران شبکه و همچنین فوت همسر مسعود کرامتی، کارگردان سریال بود. روشن‌روان گفت: تمام قسمت‌های سریال در تابستان امسال تولید و آماده پخش بود که به دلیل کمدی بودن قسمت‌هایی از سریال، تصمیم گرفته شد تا بعد از ماه صفر و ابتدای زمستان پخش شود. این سریال به صورت اپیزودیک است و هر قسمت داستانی مجزا و متفاوت از بخش‌های دیگر دارد. داستان هر قسمت به امور خانوادگی و مسائل اجتماعی مربوط می‌شود.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول