پیگیری جرایم انتخاباتی فضای مجازی در محاکم قضایی

به گزارش «وبلاگ‌نیوز»، محمد امین رضازاده، مدیرکل سیاسی وزارت کشور در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: اگر در فضای مجازی جرمی از قبیل جعل، کلاهبرداری، توهین و تهمت اتفاق بیفتد، در محاکم قضایی مورد پیگیری قانونی قرار می‌گیرد، بنابراین باید از این ابزار استفاده مثبت و بهینه شود.

رضازاده فضای مجازی را فرصت و همچنین تهدید ارزیابی کرد و گفت: فرصت از این نظر که در این فضا فعالیت با هزینه کمتر امکان‌پذیر است، در قیاس با تبلیغات میدانی هم سهل‌تر است، مطالب هم به‌سرعت می‌تواند از طریق طرفداران، احزاب و خود نامزدها منتشر شود، به واکنش عمومی شتاب بخشد و ظرفیت به چالش کشیدن و نقد کاندیداها هم در این فضا وجود دارد، لذا همه امکانات فضای مجازی می‌تواند مورداستفاده قرار گیرد اما اگر از این فضا سوءاستفاده شود، قانون تجارت الکترونیک همچون فضای حقیقی پیش‌بینی‌ها و مجازاتی را برای جرائم فضای مجازی مجازاتی در نظر گرفته است.

مدیرکل سیاسی وزارت کشور در پاسخ به این سؤال که آیا وزارت کشور برنامه‌ای برای فیلترینگ فضای مجازی در ایام انتخابات دارد؟ افزود: بیشتر سمت‌وسوی مسئولین هم بر این است تا این فضا را مدیریت کرده و از فعالیت‌های منفی در این فضاها پیشگیری کنند. کمیته‌هایی نیز در دستگاه‌های متولی تشکیل‌شده که با ستادهای انتخاباتی همکاری می‌کنند تا از فضای مجازی استفاده صحیح صورت گیرد.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول