گروه ۱۵ تا ۳۴ بیشترین آسیب فضای مجازی را می بینند

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از  باشگاه خبرنگاران جوان، رسول زرگرپور، استاندار اصفهان، در ستاد ساماندهی امور جوانان با موضوع فضای مجازی با اشاره به اینکه سه نوع دیدگاه نسبت به فضای مجازی وجود دارد، تشریح کرد: خوش بینی کامل، بدبینی کامل و دیدگاه واقع بینانه در این خصوص مطرح است.
رسول زرگرپور در ادامه افزود: براساس یک بررسی آماری سبک زندگی متاثر از فضای مجازی شامل بازنمایی هویت، کسب لذت، تولید محتوا، بهره مندی از خدمات، ایجاد ارتباط، کسب دانش و پیامد ها می باشد.

وی با بیان اینکه گروه های سنی بین ۱۵ تا ۳۴سال بیشترین تاثیر را از فضای مجازی داشته اند، افزود: تفاوت چندانی در مدرک تحصیلی و یا مجرد یا متاهل بودن در استفاده از فضای مجازی وجود ندارد.

استاندار اصفهان اضافه کرد: بین میزان دینداری و غیر دینداری در تاثیر از فضای مجازی رابطه ی مستقیم وجود دارد و دینداران کمتر تحت تاثیر واقع می شوند و هرچه شخص بیشتر از فضای مجازی استفاده کند روی هویت بریکولاژ وی بیشتر تاثیر می گذارد.

زرگرپور به وظایف کمیته ی تخصصی فضای مجازی از جمله ‌محورهای موضوعی کمیته ی تخصصی شامل تقویت و ترویج خط و زبان فارسی، آموزش و ارتقای سطح سواد رسانه ای، تولید محتوای ایرانی- اسلامی، توسعه ی ارتباطات جهانی، مشارکت اجتماعی و اشتغال جوانان و توانمندسازی آنان در تولید محتوا اشاره کرد.

مدیر ارشد استان با اشاره به کارگروه های کمیته ی فضای مجازی استان اصفهان، گفت: کارگروه خانواده؛ هویت و آسیب های اجتماعی، کارگروه اشتغال و تشکل های مردمی، کارگروه علمی و پژوهشی و کارگروه تولید محتوا و بازی های رایانه ای در این بخش فعالیت می کنند.
استاندار اصفهان با مهم و اساسی خواندن موضوع فضای مجازی گفت: ‌نیاز است که بررسی های بیشتری صورت پذیرد و گزارشات ارائه شده با اسناد بالادستی مطابقت داده شود و دانشگاه ها نیز باید در خصوص مسائل پژوهشی حضور بیشتری داشته باشند.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول