افتتاح مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از ایرنا، فرمانده ناجا به افتتاح مرکز فوریت های سایبری پلیس فتا ۱۱۰ اشاره کرد و افزود: با انجام سه ماه کار پی در پی و هماهنگی های لازم، این مرکز راه اندازی شد و با افتتاح آن، تمام شهروندان و کاربران فضای مجازی می توانند با پلیس فتا ارتباط داشته باشند و سئوالات، پیشنهادات، شکایات و گزارش خود را بصورت برخط منعکس کنند.

سردار اشتری ادامه داد: پلیس فتا نیز اگر موضوعی را متوجه شود که به کاربران آسیب می رساند، سریعا آن را منعکس کرده که این مساله سبب می شود کاربران آسایش و امنیت بیشتری یابند و از این فضا استفاده کنند.

وی با تاکید بر اینکه شهروندان باید به توصیه همکاران ناجا توجه داشته باشند، گفت: از طریق سایت پلیس، شهروندان با مرکز فوریت های فضای مجازی ارتباط برقرار می کنند و با ورود به سایت پلیس افراد نظرات و شکایات خود را مطرح کرده و در کمتر از ۱۰ دقیقه پاسخ می گیرند.
فرمانده نیروی انتظامی تصریح کرد: البته در شرایطی که خطوط اشغال یا تعداد موارد رسیدگی زیاد باشد، زمان پاسخگویی بیشتر خواهد شد.

اختلافی با قوه قضائیه در زمینه فیلتر شدن تلگرام نداریم

فرمانده ناجا در مورد سرانجام فیلتر شدن تلگرام و اختلاف ناجا با قوه قضائیه در این زمینه گفت: این موضوع در کارگروه تعیین مصادیق مطرح می شود و با قوه قضائیه اختلافی نداشته ایم و نظرات خود را اعلام کرده که در جلسه بعدی نتیجه نهایی اعلام خواهد شد.

تشکیل کارگروه ناجا و قوه قضائیه درمورد جرائم فضای مجازی ضروریست

سردار اشتری همچنین در مورد نشست امروز(شنبه) – نشست مشترک پلیس فتا و قضات رسیدگی کننده به پرونده جرائم رایانه ای و اینترنتی – افزود: هدف از برگزاری این نشست، هماهنگی بیشتر بین پلیس فتا و قضات مرتبط با فضای مجازی است که نتایج خوبی داشته و در روند کار و سرعت بخشیدن به پرونده ها موثر بوده است.

وی تاکید کرد: لازم است هماهنگی ها به روز و کارگروه مشترک بین ناجا و قوه قضائیه درخصوص جرایم فضای مجازی تشکیل شود و بصورت آنلاین جرائم مورد رسیدگی قرار گیرد که این امر نیازمند هماهنگی بیشتر است.

نشست مشترک پلیس فتا و قضات رسیدگی کننده به پرونده جرایم رایانه ای و اینترنتی صبح شنبه با حضور حجت الاسلام المسلمین سیدابراهیم رئیسی دادستان کشور در ساختمان پلیس فتا برگزار شد.

موضوع انتشار عکس فوتبالیست معروف در حال رسیدگی است

سردار اشتری در مورد انتشار عکس های یکی از فوتبالیست های معروف در فضای مجازی افزود: این موضوع در حال رسیدگی در دادسرا است و هر نتیجه ای که اعلام کنند، نیروی انتظامی اقدامات لازم را انجام خواهد داد.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول