بسیاری از صفحات هنرمندان و ورزشکاران در شبکه های اجتماعی جعلی است

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از فتا، سرهنگ علیرضا آذردرخش در تشریح این خبر اظهار داشت : کاربران مراقب باشند و در عضویت یا فعالیت پیرامون صفحات چهره های معروف و شناخته شده هنری و ورزشی مورد علاقه خود، در دام مجرمان سایبری گرفتار نشوند.
این مقام مسوول افزود: خانواده ها ضمن نظارت بر فعالیت سایبری کودکان و نوجوانان ،حتما به فرزندان خود آموزش های لازم در خصوص این صفحات را بدهند، تا عزیزان آنها قربانی سودجویان فضای سایبر نشوند.
سرهنگ علیرضا آذردرخش با بیان اینکه برخی از این صفحات توسط چهره های معروف و شناخته شده ایجاد نشده است، تاکید کرد: یکی از مهمترین قابلیت های فضای سایبری جعل هویت است، لذا کاربران به راحتی به افراد غریبه در فضای سایبر اعتماد نکنند و روابط خود در این فضا را محدود و حساب شده باشد.
ادامه داد: اعتماد در این فضا بر اساس اطلاعات موجود در صفحات و سایت ها می تواند برای آنها پیامدها ناگواری داشته باشد.
سرپرست اداره پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا اظهار داشت : متاسفانه قربانی این صفحات جعلی، اغلب کودکان و نوجوانان هستند که به راحتی اعتماد کرده و فکر می کنند که صفحه چهره مورد نظر آنها مربوط به خود وی است، غافل از اینکه اینگونه نیست.
وی  به کاربران توصیه کرد: از واریز وجه نقد طی تقاضای این افراد در شبکه های اجتماعی تحت هر عنوانی خودداری نمایند. همچنین از ارسال عکس و مطالب شخصی و محرمانه برای این صفحات اجتناب نموده و به هیچ عنوان قرار ملاقات حضوری با این افراد نگذارند.
این مقام مسوول خواستار همکاری چهره های معروف و شناخته شده ورزشی و هنری برای برخورد با این پدیده شد و افزود: رسانه ها در این میان می توانند نقش بسیار موثری در اطلاع رسانی از این صفحات جعلی در شبکه های اجتماعی داشته باشند تا کاربران فریب این صفحات را نخورند.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول