راهکار تلگرام برای افزایش سرعت و کمبود حافظه

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از سخت افزار، پس از مشکلات ایجاد شده برای نرم افزار ارتباطی وایبر، بسیاری از کاربران ایرانی به سمت استفاده از نرم افزار تلگرام سوق پیدا کردند و در مدت زمان کوتاهی این نرم افزار توانست خود را به عنوان یکی از پر استفاده ترین اپلیکیشن ها در داخل کشور معرفی کند.
یکی از مشکلاتی که در اولین روزهای پیدایش این نرم افزار گریبان گیر کاربران بوده مشکل اشغال پیش از حد حافظه داخلی گوشی توسط تلگرام است. اما امروز تلگرام اعلام کرد که برای این مشکل راه حل جدیدی را پیشنهاد کرده است.
بخشی عظیم از کاربران تلگرام در داخل کشور از گوشی های پایین رده و میان رده استفاده می کنند به همین علت و به سبب اینکه فضای ذخیره سازی اطلاعات موجود بر روی این گوشی ها با محدودیت مواجه است، کاربران ایرانی برای استفاده از نرم افزار تلگرام همیشه با مشکلاتی روبرو بوده اند.
تلگرام امروز با انتشار نسخه ای جدید از این نرم افزار برای گوشی های هوشمند مبتنی بر سیستم عامل های اندروید و iOS قابلیت جدیدی را معرفی کرده است که می تواند تا حدود زیادی خیال کاربران را از بابت این مشکل راحت کند
تلگرام در نسخه ۳٫۳٫۲ از نرم افزار خود قابلیت جدیدی با نام مدیریت حافظه Cache در اختیار کاربران قرار داده است که می تواند به راحتی برای حذف بخش دلخواهی از اطلاعات کانال های مختلف، مورد استفاده قرار بگیرد.
استفاده از این قابلیت جدید نرم افزار تلگرام تنها سبب می شود که اطلاعات دریافت شده و موجود در حافظه گوشی پاک شود اما با توجه به اینکه این اطلاعات در سرورهای تلگرام موجود هستند به راحتی امکان دسترسی دوباره به آنها ممکن خواهد بود.
برای استفاده از این قابلیت مراحل زیر را طی کنید.
ابتدا مطمئن شوید که آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام یعنی نسخه ۳٫۳٫۲ را بر روی دستگاه خود نصب کرده اید. با مراجعه به این لینک ها می توانید این نسخه جدید را دانلود و بر روی دستگاه خود نصب کنید.
با مراجعه به منوی اصلی نرم افزار وارد بخش تنظیمات یا Settings شوید.
در منوی تنظیمات به دنبال گزینه ای با عنوان Cache Settings بگردید و آن را انتخاب کنید
پس از ورود به این بخش می توانید با انتخاب هر یک از گزینه ها موجود، عملیات پاک سازی اطلاعات از حافظه خود را آغاز کنید.
در بخشی منوی مربوط به Cache Settings گزینه ای با عنوان Keep Media تعبیه شده است که کاربران می توانند بنا به نظر خود یکی از گزینه های هفتگی، ماهانه و دائمی را برای آن انتخاب کنند. با انتخاب این تنظیمات، تلگرام بنا به نیاز کاربران، اطلاعات موجود در حافظه کش دستگاه را به صورت خودکار و در بازه زمانی تعیین شده پاک می کند.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول