مقابله با ناهنجاری‌های فضای مجازی ماموریت اصلی پلیس

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،سروان هادی نوروزی در دیدار با ابو الفضل شاهمرادی رئیس دانشگاه پیام نور ماهنشان، بر همکاری و تعامل بیشتر پلیس با دانشگاه پیام نور شهرستان تاکید کرد و تعامل با دانشگاه‌ها را باعث ارتقاء سطح علمی و فنی پلیس دانست.

نوروزی در این دیدار یکی از ماموریت‌های مهم پلیس را مقابله با ناهنجاری‌ها دنیای فضای مجازی و تحولات حوزه IT برشمرد و افزود: پلیس فتا به عنوان متولی این امر با بررسی نیاز‌های آموزشی می‌تواند زمینه ارتقاء سطح علمی و فنی کار‌شناسان و کارآگاهان خود را بوسیله تعامل و همکاری بیشتر با دانشگاه شهرستان، فراهم نماید.

جانشین فرماندهی انتظامی ماهنشان ارتقاء سطح کیفی و کمی آموزش‌های مهندسین کارآگاه پلیس فتا را در نحوه پی جویی جرایم سایبری کاربردی و مفید دانست و بر همکاری و تعامل بیشتر پلیس فتای شهرستان ماهنشان با مراکز آموزش عالی، تاکید کرد.

شاهمرادی نیز در این دیدار نیازمندی‌های دانش‌های مرتبط با حوزه تامین نظم و امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات را روش‌ها و ابزارهای قانونی جمع‌آوری ادله دیجیتال، روش‌ها و ابزارهای ردیابی مجرمین در فضای سایبر، آسیب‌پذیری و تهدیدات فنی در فضای سایبر، روش‌های آنتی فارنزیک در فضای سایبر، آینده‌نگاری فضای سایبری و… دانست.

گفتنی است، در این دیدار نیاز سنجی‌های آموزشی، برگزاری همایش‌های مشترک، برگزاری کلاسهای آموزشی با موضوع مختلف برای مدیران و خانواده کارکنان فرماندهی انتظامی شهرستان ماهنشان، نشست روسای پلیسهای تخصصی با اعضای هیئت علمی دانشگاه ماهنشان با هدف تبیین و تشریح آسیب‌های اجتماعی و راههای مقابله با آن مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول