هشدار دادستانی به هنرمندان و ورزشکاران

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از ایسنا، عباس جعفری دولت‌آبادی دادستان عمومی و انقلاب تهران، اعلام کرد: در هفته‌های اخیر عکس‌ها و تصاویر نامناسب و خلاف شئون اسلامی در فضای مجازی منتشر شد که منجر به تشکیل چند پرونده قضایی گردید. مدعی العموم در چنین مواردی به وظایف ذاتی خود عمل می‌کند.
وی گفت: انتشار عکس‌های نامناسب یک ورزشکار برخلاف منش پهلوانی و روح جوانمردی است و هنرمندان باید از انتشار عکس‌های نامناسب در فضای مجازی پرهیز کنند.
جعفری دولت آبادی افزود: انتشار عکس‌های خلاف موازین اسلامی از برخی ورزشکاران و هنرمندان در فضای مجازی باعث شد دادستانی تهران از جنبه عمومی جرم ورود کرده و با متخلفین برخورد کند.
دادستان عمومی و انقلاب تهران خطاب به جامعه ورزشکاران و هنرمندان تاکید کرد: ورزشکاران و هنرمندان اصیل، باید افراد هنرمندنما و ورزشکارنما را از جامعه ورزشی و هنری طرد کنند تا به واسطه اقدامات برخی افراد متخلف، پیامدهای آن متوجه جامعه هنری و ورزشی کشور نشود.
تعرض به حریم خصوصی دیگران از سوی برخی سودجویان، محور بعدی صحبت‌های جعفری دولت آبادی بود؛ دادستان تهران گفت: طی سه هفته گذشته عده‌ای با ورود به حریم خصوصی دیگران، تصاویر خصوصی افراد را در فضای مجازی منتشر کردند که با اقدام به موقع دادستانی مواجه شد.
دولت‌آبادی افزود: در یک مورد، پس از تشکیل پرونده، متهم شناسایی و دستگیر شد پرونده منتهی به صدور کیفرخواست گردید، سایر موارد نیز تحت رسیدگی است.
وی به نقش موثر خانواده‌ها در نظارت بر فرزندان در مقابله با آسیب‌ها و تهدیدهای موجود در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی اشاره کرد و تاکید نمود: خانواده‌ها باید در این حوزه نظارت جدی و بیشتری داشته باشند.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول