پویشی برای تقویت روحیه مدافعان حرم

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از تسنیم، جواد شیخ الإسلامی، شاعر جوان و آیینی کشور از ایجاد صفحه ای در اینستاگرام با عنوان «شعر دفاع» جهت بارگزاری اشعاری در این شبکه اجتماعی و جمع آوری آنها به صورت منظم و پیوسته به عنوان خدمتی ناچیز در قبال شهدای حریم انقلاب اسلامی خبر داد.
شیخ الإسلامی اظهار داشت: در گذشته با توجه به جنگهای ۲۲ و ۳۳ روزه، جریانی به راه افتاد و آن «وبلاگ سجّیل» بود که با شعار روزی یک شعر نذر مقاومت اسلامی راه اندازی شد.
وی افزود: در آن زمان وبلاگ سجّیل راه اندازی شد و خیلی از شعرای کشورمان خودشان را مؤظف می‌دانستند  حداقل یک تا چند شعر برای مفهوم مبارزه با استکبار و اسرائیل و در حمایت از شهدای مدافع حریم انقلاب اسلامی، بیداری اسلامی و … بسرایند تا این اشعار با بارگزاری در وبلاگ سجّیل، تحفه ای ناچیز به مقام والای شهدای انقلابمان باشد.
شیخ الإسلامی گفت: بر همین اساس تصمیم گرفتیم با توجه به تجربۀ  بدست آمده از وبلاگ سجّیل، حرکتی را با عنوان «روزی یک شعر نذر مدافعان حرم آغاز کردیم. این حرکت خودجوش بر اساس غیرتی دینی و انقلابی در صفحه ای با عنوان «شعر دفاع» در اینستاگرام شکل گرفته است.
وی با بیان این مطلب که این فراخوان به درخواست واحد تبلیغات رزمندگان مدافع حرم بوده است، خاطرنشان کرد: ما از تمام شعرای کشورمان تقاضا می کنیم ما را در این حرکت جهادی و دینی یاری کنند و شعرهایشان را برای درج در این صفحه با ما به اشتراک بگذارند تا از این طریق بتوانیم حجم قابل توجه و منظمی از اشعار را برای مدافعان حرم حضرت اباعبدالله (ع)، حضرت زینب و حضرت رقیه (س) و شهدای حریم انقلاب اسلامی آماده و جمع آوری کنیم.
شیخ الإسلامی دربارۀ نحوۀ بکارگیری این اشعار خاطرنشان کرد: با توجه به ارتباطاتی که با واحد تبلیغات لشگرهای فاطمیون و مدافعان حرم انجام شده، بنا بر این است که تمام اشعار شاعران، علاوه بر بارگزاری در صفحۀ  اینستاگرام و جمع آوری آنها، به صورت مستقیم برای خود بچه های رزمنده و مدافع ارسال شود تا از سروده های شاعران کشورمان برای استفاده در برنامه های تبلیغی، فرهنگی و انگیزشی بهره ‌مند شود.
این شاعر آیینی به خاطره ای از سرودن یک دوبیتی ای توسط فرماندۀ گردان عمار، شهید صدرزاده پرداخت و گفت: «مسئول تبلیغ فاطمیون می‌گفت: شهید صدرزاده فرماندۀ گردان عمار خودش یک دوبیتی سروده بود و کلی با  همان دوبیت روحیه گردانش تغییر کرده بود.
وی افزود: این روزها لزوم استفاده از اشعار حماسی و بیشتر معارفی و روحیه دار در مناطق نبرد حق علیه باطل به شدت احساس می شود.
شیخ الإسلامی خطاب به شاعران کشورمان خاطرنشان کرد: از شاعران غیور و عزیز کشورمان و همچنین کشورهای فارسی زبان، برادرانه تقاضا دارم ما را در این امر مهم، دینی و جهادی یاری کنند و به نیت نذر و هدیه ای فرهنگی و دینی برای مدافعان حرم، دست به سرودن اشعاری جدید با موضوعات مرتبط با مدافعان و شهدای مدافع حریم انقلاب اسلامی بزنند و با ما در صفحۀ «شعر دفاع» به اشتراک بگذارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول