افزایش کارکتر توییت‌ها برای فرار از رکود سهام

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از زومیت، اولین پیش لرزه‌های تصمیم بزرگ توییتر برای افزایش تعداد کاراکترهای یک توییت در بازار سهام مشاهده شد. کاهش ۳ درصدی سهام توییتر و رسیدن آن به ۲۱.۸۹ دلار برای هر سهم، اثر منفی بود که تصمیم افزایش تعداد کاراکتر توییتر به جای گذاشت در حالی که هنوز چنین کاری اجرایی نشده است.

سران توییتر دلیل خود برای به اجرا رساندن این طرح را رشد تعداد کاربران توییتر ذکر کرده‌اند، اما مسئله‌ی مهم اینجاست که محدودیت ۱۴۰ کاراکتری توییتر یک مشخصه اصلی برای این شبکه‌ی اجتماعی محسوب می‌شود که سال‌ها است کاربرانش به آن عادت کرده‌‌اند  و  باعث ایجاد خلاقیت در بین آن‌ها شده است. پیام‌های توییتری، به شکلی گسترده شده که حالا تصمیم توییتر باعث ایجاد موج منفی وسیعی شده است.

توییتر در یکی دو سال اخیر تغییرات زیادی به خود دیده که بسیاری آن را شبیه شدن به فیس‌بوک برداشت می‌کنند. اما شاید مهم‌ترین تغییری که توییتر می‌تواند در بدنه‌ی خود ایجاد کند، همین افزایش تعداد کاراکتر است.

جک دورسی، یکی از مؤسسان توییتر که سال پیش برای سکان‌داری این شبکه‌ی اجتماعی بازگشت، در اظهارات جدید خود گفته که کمپانی به دنبال راه‌های جدید برای ارسال متن‌های بلند است. اما این امر باید همان حس خلاقیت، هوش و سرعتی که محدودیت ۱۴۰ کاراکتری ایجاد کرده را به همراه داشته باشد. ما برای ایجاد قابلیت‌های بیشتر و قدرت دادن به کاربرانمان در توییتر، شرمنده و پریشان نخواهیم شد.

توییتر برخلاف سال‌های قبل، حالا قابلیت اشتراک گذاری عکس و حتی ویدیو را در اختیار دارد که بخواهیم حساب کنیم، باز به وجه‌ی اصلی این شبکه‌‌ی اجتماعی ضربه‌ای نزده و امکانات مفرحی را در اختیار کاربران گذاشته، اما سمت و سویی که این شبکه‌ی اجتماعی پیش گرفته، مقداری نگران کننده است. برای مثال همین قابلیت اشتراک گذاری عکس باعث شده تا برخی کاربران برای اینکه بتوانند متن بیشتری را در پست‌های خود وارد کنند، از اسکرین شات بهره می‌برند. همانطور که مشاهده می‌کنید، این دست قابلیت‌ها می‌توانند مانند شمشیر دو لبه عمل کنند.

توییتر نیاز دارد تا تغییراتی را اعمال کند که به بدنه و طبیعت واقعیش صدمه نزند و آن را دچار تغییرات اساسی نکند. افزایش میزان کاراکترها در هر پست به ده هزار، مطمئناً کارایی توییتر را از چیزی که در حال حاضر است دور می‌کند و آن را بیشتر به سمت و سویی می‌برد که در حال حاضر فیس بوک در آن حکم‌رانی دارد.

باید دید آیا توییتر تصمیم نهایی را برای افزایش تعداد کاراکترهای هر پست می‌گیرد و آن را به ده هزار کاراکتر می‌رساند یا راه‌کار دیگری برای افزایش تعداد کاربران خود به همراه حفظ ماهیت اصلیش پیدا خواهد کرد.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول