لزوم افزایش توان پلیس فتا در پیشگیری از جرایم سایبری

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از پایگاه پلیس، سردار «علیرضا صالحی» در بازدید از پلیس فتای استان زنجان، گفت: باید پیشرفت ها و توان و ظرفیت پلیس فتا به پلیس های تخصصی و نهادهای برون سازمانی منعکس و اطلاع رسانی شود.

وی با اشاره به ویژگی های فضای مجازی و نحوه وقوع جرایم و لزوم ارتقاء دانش کارکنان این پلیس در حوزه سایبر، خواستار اهتمام بیشتر نسبت به این مهم شد.

صالحی افزود: همزمان با توسعه و کاربردپذیری رایانه و سیستم های مربوط به آن، جرایم رایانه ای هم به وجود آمده اند، اگرچه دامنه و حوزه وقوع جرم در هر حوزه با توجه به ویژگی ها و وسعت کاربرد و استفاده، متفاوت است.

فرمانده انتظامی استان زنجان با اعلام اینکه اخلاق اسلامی بالاترین و بهترین رفتار را به دنبال دارد بر تقویت رفتار براساس الگو های دینی و اسلامی تاکید و اعلام کرد: پلیس باید به پشتوانه این مهارت ها بتواند بهترین، تاثیرگذارترین و کارآمدترین و سریعترین واکنش را از خود نشان دهد.

این مقام ارشد انتظامی گفت: توسعه فعالیت های اطلاعاتی و اشراف اطلاعاتی در فضای مجازی، تخصیص امکانات و تجهیزات فنی مورد نیاز و نیروی انسانی متخصص به پلیس فتا از اولویت های انتظامی استان است.

صالحی با تاکید بر حساسیت کار فناوری و مباحث مربوط به تکنولوژی ادامه داد: با توجه به پیشرفت علم و فناوری، شاهد افزایش استفاده از تکنولوژی جدید در بین افراد جامعه هستیم که اطلاع رسانی و آگاه سازی ضمن توجه به تهدیدات و آسیب ها و چالش های حوزه فضای مجازی باید در دستور کار پلیس فتا قرار بگیرد.

فرمانده انتظامی استان زنجان، در این بازدید ضمن قدردانی از زحمات کارکنان پلیس فتا استان بر جدیت بیشتر در پیشبرد ماموریت های این پلیس، تاکید کرد.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول