«هرکس بیشتر دیده شود، محبوب‌تر است»

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از فارس، در اولین دوره آموزش خبر و گرافیک رسانه‌ای که به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان برگزار شده بود، بعد از ظهر امروز احسان پوری از دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه پیرامون شبکه‌های مجازی به صحبت پرداخت.

وی که در سومین کارگاه امروز، یکی از پربحث‌ترین مباحث این دوره را مطرح کرد، آینده کاری رسانه‌ها را منوط به فعالیت آن‌ها در فضای مجازی دانست.

استاد ارتباطات دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌های وزارت ارشاد اظهار کرد: در فضای مجازی هر کسی می‌تواند تولید محتوا کند و در این شبکه‌ها منتشر کند؛ برای فعالیت در فضای مجازی دیگر نیازی نیست که شما یک ژورنالیست باشید و کسی محبوب‌تر است که بیشتر دیده شود.

این مدرس دانشگاه درباره عمر شبکه‌های مجازی گفت: شروع آن‌ها از سال ۲۰۰۶ است و عمری ده ساله دارند؛ شبکه‌های مجازی یک شبکه اطلاع‌رسانی و ابزاری است که رسانه‌ها باید از آن‌ها به‌ خوبی استفاده کنند.

وی تاکید کرد: تا سال ۲۰۴۰، ۳ درصد از جمعیت دنیا مشغول کشاورزی، ۴ درصد مشغول صنعت و مابقی در حوزه خدمات الکترونیک فعال خواهند بود که در آینده کسی که بتواند در این حوزه کارآفرینی بهتری داشته باشد موفق‌تر خواهد بود.

پوری در بخشی از صحبت‌هایش تصریح کرد: ساختار رسانه باید در خدمت محتوا باشد و نه ساختار محتوا در اختیار رسانه که این موضوع مهمی است که باید به آن توجه ویژه داشت.

وی ضمن اشاره به سه نسل وب گفت: متاسفانه رسانه‌های ما هنوز در نسل اول مانده‌اند در حالی ‌که جامعه تا حدودی در نسل سوم قرار دارد.

استاد ارتباطات دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌های وزارت ارشاد گفت: در گذشته مردم به دنبال اخبار بودند اما اکنون این اخبار است که به دنبال مردم و مخاطب حرکت می‌کند.

احسان پوری تاکید کرد: در نگاه رسانه‌ای باید نگرش حرفه‌ای در اطلاع‌رسانی شبکه‌ای داشت که مهمترین شعار رسانه‌ها ساده و سریع بودن است.

وی ضمن اشاره به اینکه مرگ رسانه نداشتن مخاطب است افزود: در شبکه‌های مجازی هیچ محدودیتی نداریم که این هم یک فرصت و هم یک تهدید است؛ اما اکنون در دنیای مجازی کاربران بیشتر ترجیح می‌دهند با هویت واقعی خودشان حضور پیدا کنند.

مدیر دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌های وزارت ارشاد بیان کرد: دیجیتالی بودن در مقابل آنالوگ بودن، تعامل مجازی در برار تعامل حضوری، هایپر لینک بودن شبکه‌های مجازی و ایجاد واقعیتی مجازی در برابر جهان فیزیکی چهار تفاوت شبکه‌های مجازی با شبکه‌های فیزیکی است.

شایان ذکر است این دوره به همت اداره فرهنگ و ارشاد استان اصفهان برای اولین بار در هنرستان هنرهای تجسمی اصفهان برگزار شد.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول