فضای مجازی جایگزین کتاب و کتابخوانی شده است

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از ایسنا، «مجید کاکی» در نشست انجمن کتابخانه‌های عمومی این شهرستان اظهار کرد: اهمیت کتاب و کتابخوانی، پرورش و تربیت خواندن از روزهای اول زندگی و در محیط خانه و خانواده آغاز می‌شود و تا آخرین مراحل و عالی‌ترین تحصیلات دانشگاهی نیز ادامه پیدا می‌کند.

کاکی با اشاره به این‌که فضای مجازی سبب کم‌توجهی جوانان به موضوع کتابخوانی است، تصریح کرد: کتاب و کتابخوانی نقش سازنده‌ای در هدایت جامعه دارد اما کم‌حوصلگی، وجود مشکلات متعدد و فضاهای مجازی، سبب دوری مردم از کتاب و مطالعه شده است.

معاون سیاسی فرماندار ایلام با تأکید بر جایگاه والای کتاب در جامعه یادآور شد: عللی چون عدم به روز بودن کتاب در کتابخانه‌ها و متناسب نبودن با نیاز امروزی، نداشتن تنوع، قدیمی بودن کتاب‌ها و علاوه بر آن هزینه زیاد و کاهش قدرت خرید کتاب از جمله عوامل تأثیرگذاری بر کاهش مطالعه و عدم مراجعه مردم به حوزه کتاب و کتابخوانی است.

وی خاطرنشان کرد: فرهنگ کتاب و کتابخوانی باید به‌عنوان یک ارزش در جامعه ترویج و آموزش داده شود، از این‌رو باید با برنامه‌ریزی مناسب موانع و مشکلات را از سر راه برداریم و به‌ترویج گسترش مطالعه بپردازیم.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول