فرهنگ شبکه‌های اجتماعی بر مبنای فرهنگ غرب است

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از شبستان، سید سعید رضا عاملی،  عضو شورای عالی فضای مجازی در یازدهمین بزم اندیشه با عنوان شناخت ماهیت فضای مجازی که در سازمان پژوهش و برنامه ریزی وزارت آموزش و پرورش برگزار شد، گفت: فضای مجازی پیوستاری از فضای واقعی است البته تفاوت هایی وجود دارد.

وی افزود: فضای مجازی واقعیت است چون عملکرد دارد. خرید کالا، تراکنش، کنترل ترافیک و … از موضوعات واقعی است که از طریق فضای مجازی انجام می دهیم.

حجت الاسلام عاملی خاطرنشان کرد: باید به چگونگی استفاده از ظرفیت فضای مجازی برای یک زندگی سعادتمند بیندیشیم و باید بپذیریم ۷۰ درصد عملکرد ما وارد بخش فضای مجازی می شود.

وی بیان کرد: زندگی جدید مدرن نفس ما را تنگ کرده است و حتی متوجه نمی شویم ساعت چگونه می گذرد و استراحت نداریم چرا که درگیر مشغله های کاذب هستیم.

عضو شورای فضای مجازی بیان کرد: جهان مجازی همانند جهان واقعی دارای عناصر مثبت و منفی است و در چنین فضایی مهمترین امر شناخت است اما افراد بیش از انکه شناخت داشته باشند به فضای مجازی حمله می کنند.

حجت الاسلام عاملی بیان کرد: وزارت آموزش و پرورش بیش از ۱۳ میلیون دانش آموز و یک میلیون کارمند و فرهنگی دارد که می توان الزامات مجازی برای آنها فراهم کرد.

وی تاکید کرد: آموزش و پرورش باید از طریق فضای مجازی سرگرمی هایی را فراهم کند.

عضو شورای فضای مجازی افزود: انشاءالله آموزش و پرورش بدون کتاب و کاغذ شود آنگونه که دیگر به جنگل ها و درخت ها خسارت وارد نکنیم باید دانش آموزان از ارتباط های آموزشی در فضای مجازی با استفاده از یک تبلت بهره مند شوند.

وی بیان کرد: انسان موجود اجتماعی است، نمی توانیم بگوییم ارتباط نداشته باشد، روزانه ۱۱۲ میلیارد ایمیل تبادل می شود و نمی توانیم از اجتماعی بودن انسان جلوگیری کنیم.

وی خاطرنشان کرد: بی وفایی اینترنتی ایجاد شده است و همه خانواده ها سرگرم موبایل هستند و ارتباط اعضا با یکدیگر کم شده است.

عضو شورای فضای مجازی بیان کرد: فرهنگ شبکه اجتماعی، فرهنگ مدارس آمریکایی است؛ ارتباط های دوستانه ای که در این شبکه ها وجود دارد از فرهنگ غرب سرچشمه گرفته است در صورتی که چهارچوب ارتباط گرفتن ما اینگونه نیست اما محیط شبکه اجتماعی بر مبنای فرهنگ غرب است که نیازمند به بازنگری داریم.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول