اما و اگرهای شبکه های اجتماعی در بالا بردن مشارکت مردم در انتخابات

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ، به تازگی، با هوشمند شدن تلفن های همراه، استفاده از ابزارهای اجتماعی دیگر، همچون وایبر، تلگرام، اینستاگرام و موارد دیگر که استفاده آسان تری دارند، در بین آحاد مردم به ویژه جوانان رواج یافته است.

همسو با دیگر شهرهای ایران، این پدیده در شهرستان بهار نیز همه گیر شده است و بسیاری از شهروندان، روزانه، زمان بسیاری را صرف آن می کنند.

آنچه که از فعالیت چند ماهه هم شهری ها در فضاهای مجازی به چشم می خورد این است که این فضا را محلی آزاد برای بیان خواسته های خود یافته اند و گاهی مسائل و مشکلاتی را که نمی توانند به گوش مسئولین برسانند در این فضاها مطرح می کنند و گاهی پاسخی از آن دریافت کرده و گاهی بی نتیجه از آن می گذرند.

با توجه به نزدیک شدن به ایام انتخابات و لزوم تبلیغات گسترده کاندیداها برای حضور در عرصه انتخابات و تاکید بر استفاده کمتر از تبلیغات کاغذی ، توجه به این بخش بیشتر شده و کاندیداها بخش وسیعی از تمرکز خود را به این فضا معطوف کرده اند.

کامنت های انتخاباتی آگاهانه، منصفانه، منطقی و به دور از غرض ورزی باشد

فرماندار بهار نیز در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به نقش شبکه های مجازی در ایجاد نشاط و انبساط جامعه برای حضور آگاهانه و گسترده مردم در انتخابات این نقش را بسیار مهم ارزیابی کرد.

مرادی پناه گفت: این فضا دارای معایب و محاسنی است که باید به صورت هوشمندانه با آن برخورد کرد و آن را به سمت و سوی مناسب پیش برد.

فرماندار بهار اضافه کرد: در شبکه های اجتماعی از آنجا که مطالب گوناگون از ناحیه افراد و اشخاص با سلیقه های گوناگون ممکن است طرح شود و به دلیل اینکه به طور عینی افراد یکدیگر را نمی بینند ممکن است در این فضا تخریب هایی نیز صورت بگیرد.

وی افزود: مطالب و کامنت هایی که نوشته می شود باید آگاهانه و منصفانه و منطقی باشد و سعی شود در جهت تنویر افکار عمومی و آگاهی بخشی به مردم و اشخاص باشد به گونه ای که موجب تخریب و دلسردی مردم در امر انتخابات نشود.

مرادی پناه ادامه داد: این فضا اگر باعث بالا رفتن آگاهی و شناخت شود و مردم بتوانند مشکلات و مسائل شهر و منطقه را به نقد بکشند و در کنار نقد ارائه راهکار و پیشنهاد دهند بسیار مفید است و میتوان این را به عنوان ویژگی مثبت این فضا بیان کرد.

فرماندار شهرستان بهار در نقش فضاهای مجازی در آگاهی بخشی در انتخابات پیش رو گفت: در این فضاها می توان نقش نماینده را در جهت توسعه و آبادانی کشور ترسیم کرد و اینکه نماینده به عنوان یک فرد قانونگذار چه نقش هایی می تواند در حوزه های مختلف اجرایی کشور و تصمیم سازی و تصمیم گیری کشور ایفا نماید باید بیان شود تا موجب الا رفتن آگاهی شود.

وی ادامه داد: همچنین می توان در این فضاها افراد و شخصیت های فرهیخته را به حضور در انتخابات ترغیب و تشویق کرد.

حال با توجه به اهمیت شبکه های اجتماعی و همه گیر شدن آن بین اقشار مختلف جامعه لزوم توجه و پیگیری آن خصوصا در این ایام بیش از پیش احساس می شود.

شبکه های اجتماعی را هم به عنوان فرصت می توان به آن نگریست و هم می توان به عنوان یک تهدید با آن مقابله کرد؛ حال این به خود ما بستگی دارد که از چه منظری بخواهیم با آن برخورد کنیم.

متاسفانه به دلیل نوظهور بودن این فضا، ارگانی که بتواند این فضا را رهبری کرده و به آن خط دهی کند وجود ندارد و هیچ برنامه مدونی برای آن وجود ندارد و بعضا نیروها و گروه های خود جوش مردمی هستند که با درایت و آگاهی سعی در خط دهی به این فضا هستند که این خود حمایت همه جانبه مسئولین امر را در حمایت از این گروه های مردمی و خود جوش می طلبد.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول