مشکل واتس‌اپ با شکلک های طولانی

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، اخیرا یک محقق امنیتی به‌نام Indrajeet Bhuyan موضوعی را در واتس‌اپ کشف کرده که بر این اساس هر فردی می‌تواند با ارسال اموجی‌های (شکلک) طولانی باعث کرش کردن واتس‌اپ در گوشی فرد مقابل شود.
برای انجام این کار باید از طریق نسخه وب واتس‌اپ وارد عمل شد و از طریق آن در کمترین حالت ۵۰۰۰ شکلک را به‌فرد دیگری که واتس‌اپ را در گوشی استفاده می‌کند، فرستاد. حال اپلیکیشن واتس‌اپ در گوشی فردی که این پیام را دریافت می‌کند کرش خواهد کرد و تنها راه برای استفاده مجدد از برنامه حذف شدن تمام مکالمات است.

البته برخی نکات جالب نیز در این خصوص وجود دارد. برای مثال این مشکل تنها در دستگاه‌های اندرویدی اتفاق می‌افتد و مورد دوم اینکه محدودیت واتس‌اپ برای ارسال اموجی در هر پیام ۶۰۰۰ شکلک است اما در این حالت نیز برنامه اقدام فرد مخرب را بلوک نمی‌کند و پیام فرستاده می‌شود.

از طریق این مشکل فرد مهاجم کاملا مخفی خواهد ماند زیرا با دریافت این پیام، اپلیکیشن واتس‌اپ کرش می‌کند و با بالا آمدن مجدد آن تمام مکالمات حذف می‌شوند و فرد نیز قادر نخواهد بود تا ارسال کننده پیام مخرب را شناسایی کند. البته پیشنهاد می‌کنیم چنین کاری را با دوستان خود انجام ندهید چون ممکن است اطلاعات مفیدی در بخش مکالمات خود داشته باشند که در این صورت از بین خواهد رفت و چندان کار پسندیده‌ای نیست.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول