آداب معاشرت در فضای سایبری

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» سایت پلیس فتا توصیه کرد: با توجه به این که در فضای سایبر،از ارتباطات رو در رو و مستقیم خبری نیست،اما نباید فراموش کنیم که بسیاری از هنجار ها و آداب معاشرت در فضای حقیقی همچنان در فضای سایبر هم پا برجاست.

احترام به بزرگتر،رعایت ادب در گفتار و عدم استفاده از الفاظ ناپسند و حفظ حریم ارتباط با نامحرم از جمله مواردی است که ممکن است بخاطر حذف ارتباط رودررو با دیگران فراموش شود.

فضای مجازی،مجازی نیست،بلکه همان مسیر زندگی واقعی بوده و دارای آثار حقیقی و ملموس می باشد.لذا توجه نکردن به این معیارها در فضای سایبر باعث شکسته شدن حریم برخی از رفتارهای ناپسند در فضای مجازی گردیده و زندگی در فضای واقعی را نیز تحت تاثیر قرار خواهد داد.

یادمان باشد حق را با یاد کردن و تکرار نمودنش زنده کنیم و باطل را با ترک نمودن،نابود کنیم.سعی کنیم تصاویر و داده های غیر اخلاقی را دنبال نکرده و از بحث های بیهوده در این فضا بپرهیزیم.

همچنین از جوک هایی که دین و عبادات و مقدسات و اشخاص و ملت ها و قومیت ها را مورد تمسخر قرار می دهند پرهیز نموده و مصدر نقل شایعات نباشیم و قبل از نشر و اشتراک گذاردن هر متن،روایت یا داستان و خبری از صحت آن مطمئن گردیم.

هر متن و پیامکی که از طرف کاربران ارسال می شود به منزله تائید و با امضای آنهاست و با بیان این که به من رسیده و کپی کردم قابل توجیه نیست.در پایان از کاربران محترم می خواهم که تلاش خود را برای استفاده از این تکنولوژی به کار گیرند و از آن برای ارتقاء فرهنگ اسلامی و امر به معروف و نهی از منکر و آموزش مسائل دینی و فرهنگی و علمی و آموزشی استفاده کنند.

بخاطر داشته باشیم تصویر پروفایل و پیام ها معرف شخصیت کاربر بوده و او را تعریف می کند.در پایان سعی کنیم در ارتباط،انتشار و اشتراک، تقوای رسانه ای را رعایت کنیم.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول