هشدار قوه قضاییه به مدیران شبکه‌های اجتماعی در آستانه انتخابات

به گزارش «وبلاگ‌نیوز»معاون دادستان مشهد در امور اجتماعی و پیشگیری از جرم با اشاره به تشکیل کمیته رصد فضاهای مجازی در همه شهرستان های استان خراسان رضوی با مسئولیت دادستان هر شهر، گفت: این کمیته در مشهد با مسئولیت معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری مشهد تشکیل شده و پلیس فتا ،پلیس امنیت و مخابرات عضو این کمیته اند.

وی ادامه داد: ممکن است افرادی در مرحله بعد رد صلاحیت‌ شوند و این به مذاق خیلی‌ها خوش نیاید و بخواهند فضا را ملتهب و متشنج کنند، در این راستا وظیفه دستگاه قضایی برخورد با اینگونه افراد چه در فضای مجازی و چه در فضای سنتی است.

مرتضوی با تاکید بر اینکه در زمان تائید و رد صلاحیت‌ها فضا باید رصد شود تا به اهدافی که داریم برسیم، تصریح کرد: سازمان‌ها باید تکالیف خود را به موقع انجام دهند، کمیته رصد فضای مجازی قرار است در هر شهرستانی با محوریت دادستان آن شهرستان تشکیل شود و در مرکز استان هم با محوریت معاونت اجتماعی و پیشگیری از جرم دادسرای مشهد تشکیل جلسه دهد. پلیس فتا، پلیس امنیت عمومی، ‌اداره اطلاعات و مخابرات مشهد عضو کارگروه این کمیته هستند.

وی با اشاره به اینکه جرایم و تخلفاتی که در فضای انتخاباتی به وقوع می‌پیوندند برای ما بسیار حائز اهمیت است، خاطرنشان کرد: شناسایی مدیران گروه‌های اجتماعی یکی از وظایف کمیته رصد فضای مجازی است که قرار است با برخی مدیران این شبکه‌های اجتماعی جلسه گذاشته شود و هشدارهای لازم به آنان داده شود. در برخی از شهرستان‌ها این اتفاق افتاده و این جلسات برگزار شده که اگر افراد مذکور قوانین را رعایت نکنند جلوی حضور آنها را در شبکه‌های اجتماعی با دستور دادستان و مقام قضایی خواهیم گرفت.

سید امیر مرتضوی گفت : بیش از ۳ هزارو ۳۰۰ گروه در شبکه های اجتماعی رصد شده اند و اگر تخلفی در این زمینه صورت گیرد اولین کسی که مورد بازخواست قرار می گیرد مدیر گروه است.

وی با بیان اینکه تخلفات انتخاباتی در سه زمینه پیش از انتخابات ، حین و بعد از انتخابات صورت می گیرد و هرگونه تخریب و توهین و تشویش اذهان عمومی ،خرید و فروش رای،اقدامات خرابکارانه هواداران مورد رسیدگی جدی قرار می گیرد؛ یادآور شد: در انتخابات گذشته کسانی که از فضای مجازی استفاده می‌کردند پس از پایان مهلت تبلیغات در این شبکه‌ها به تبلیغ می‌پرداختند که این کار نباید در انتخابات پیش‌رو صورت گیرد، حتی مخابرات می‌تواند برای ۲۴ ساعت این فضا را قطع کند.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول