وقتی اینستاگرام غریق نجات فیس بوک می شود

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از  میزان، مارک زاکربرگ، پیش از عرضه عمومی سهام فیس بوک در بازار بورس، در سال ۲۰۱۲، اپلیکیشن به اشتراک گذاری عکس که اینستاگرام نام دارد را خریداری کرد.

در آن زمان، اینستاگرام ۲ ساله، تنها ۱۳ کارمند داشت. زاکر برگ برای این نرم افزار که هیچ گونه درآمد و سرمایه گذار درست و حسابی نداشت، مبلغ یک میلیارد دلار پرداخت کرد. نرم افزاری که کمتر کسی اسم آن را شنیده بود، به خصوص کسانی که قرار بود سهام فیس بوک را در ماه بعد خریداری کنند. این تصمیم زاکر برگ، به نظر یک تصمیم احمقانه و بدون فکر آمد. تصمیمی که زاکر برگ را به عنوان انسانی عجول و بی فکر شناساند.
آن چه پیش بینی نمی شد!
خریداری اینستاگرام، یکی از هوشمندانه ترین تصمیم های نابغه ۲۷ ساله بود. گزارش های مالی این شرکت حاکی از آن است که اینستاگرام ستاره کسب در آمد در میان همه سرویس های این شرکت است.
اگرچه هیچ خبر دقیقی از میزان در آمد این شبکه اجتماعی به دست نیامده است، ولی معاون ارشد عملیاتی فیسبوک، «شریل سندبرگ» بر این باور است که از هر ۱۰۰ کاربر تبلیغ کننده فیس بوک، ۹۸ نفر، تبلیغات خود را هم اکنون در اینستاگرام انجام می دهند.
معاون ارشد موسسه Pacific Crest، اوان ویلسون، می گوید، اینستاگرام یکی از بزرگترین عواملی است که باعث رشد فیس بوک در ۳ چهارم اول سال ۲۰۱۵ شده است به طوری که ۲۹ درصد از سال گذشته رشد در آمد داشته است.  این اولین بار است که از سال ۲۰۱۳ درآمد تبلیغاتی این شرکت رشد چشمگیری داشته است.
از سوی دیگر، بارکلی پائول، در آمد اینستاگرام را در کل ماه ۲۰۱۵، ۲۷۶ میلیون دلار رقم زد و این رقم در سال ۲۰۱۶ به ۱٫۳ میلیارد دلار خواهد رسید.
عامل «جذابیت» دلیل اصلی موفقیت
به گزارش بیزینس اینسایدر، دلیل دیگر موفقیت این پیام رسان تصویری «عامل جذابیت» آن است. اینستاگرام که هم اکنون ۴۰۰ میلیون کاربر دارد، باعث شده است که فیس بوک از میدان به در نشود و قشر جوان همچنان مصر بر استفاده از شبکه اجتماعی فیس بوک باشند.
در یک نظر سنجی نوجوانان دو دیدگاه کاملا متضاد در مورد این شبکه های اجتماعی بیان کردند:
•    من از فیس بوک استفاده می کنم ولی با آن احساس راحتی ندارم چون نمی توانم در آنجا خودم باشم. دلیل آن این است که پدر و مادرم و پدر و مادر دوستانم در میان دوستان فیس بوکی من هستند و این مرا معذب می کند.—۱۶ ساله
•    اسنپ چت و اینستاگرام دو پیام رسانی هستند که از طریق آن ها می توانم تمام عکس هایی را که دوست دارم به اشتراک بگذارم و نیز از طریق اینستاگرام می توانم بفهمم دیگران تا کجای دنیا رفته اند و چه می کنند.—۱۵ ساله
فیس بوک در گزارش سالیانه خود این مشکل را پذیرفت و گفت: ما می پذیریم که برخی از کاربران جوان ما از در حال حاضر از سرویس های پیام رسانی غیر از فیس بوک استفاده می کنند و جایگزین های دیگری برای آن انتخاب کرده اند.
زاکربرگ از همان سال ۲۰۱۲ که اینستاگرام را خریداری کرد، به این مشکل پی برده بود . آنچه که برای دیگران حماقتی بیش نبود، برای زاکربرگ یک تحلیل دقیق از ضعف بالقوه فیس بوک و سیاستی برای پیشگیری از نابودی جذابیت این سرویس شد.
امروز اینستاگرام به یکی از منابع پول ساز برای فیس بوک تبدیل شده است.
انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول