تیغ سانسور بر گلوی وبلاگ‌نویسان صهیونیست

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت در گزارشی نوشت: نیروهای ارتش اسرائیل به سرکوب خبرنگاران شبکه های اینترنتی می پردازند و از وبلاگ نویسان و صاحبان شبکه های اینترنتی می خواهند مطالب خود را برای سانسور پیش از انتشار در اختیار ارتش قرار دهند.

بر اساس این گزارش، برخی منابع دفتر سانسور ارتش اسرائیل اعلام کردند براساس اختیاراتی که قانون به آنها اعطا کرده است، می توانند هر نوع مطلب منتشر شده ای را که با امنیت ملی ارتباط پیدا می کند، مورد بررسی و اعمال نظر قرار دهند.

یوسی گورویتز، وبلاگ نویس صهیونیست، که در صفحه «دوستان جورج» در فیسبوک مطلب می نویسد، زمانی که از اداره سانسور ارتش پیامی با این مضمون دریافت کرد که باید تمام مطالب خود را پیش از انتشار در اختیار آنها قرار دهد تا مجوز بگیرد، تصور می کرد او را دست انداخته اند.

این وبلاگ نویس بدبین با اداره سانسور تماس گرفت و متوجه شد که این پیام صحت داشته است. در چند روز اخیر آریلا بن آوراهام، رئیس اداره سانسور ارتش اسرائیل پیام های مشابهی برای ۳۰ وبلاگ نویس و صاحب شبکه های اینترنتی ارسال کرده و از آنها خواسته است برای انتشار مقالاتی که موضوعات آنها نیاز به بررسی دارد، مانند مطالب مرتبط با ارتش مجوز لازم را دریافت کنند.

این مسئله گورویتز را بسیار خشمگین کرده است. وی با بیان این که قصد ندارد به این خواسته ارتش تن دهد، گفت: این درخواست به معنی قلع و قمع رسانه های جدید در اسرائیل است که اساس کار آنها سرعت انتقال مطالب عنوان می شود.  

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول