خیر! «بله» جزو لیست حمایتی دولت نیست

  • سهیل تقوی، از مدیران پیام‌رسان بله:

متأسفانه پیام‌رسان بله از ابتدا در لیست ۵ عددی پیام‌رسان‌های مورد حمایت دولت قرار نداشت علی‌رغم اینکه تقریباً تمامی پیام‌رسان‌های فعال را در این لیست قرار دادند. علی‌رغم پیگیری‌های متعدد از مرکز ملی فضای مجازی که متولی تأیید این لیست است و مذاکرات شفاهی و مکتوب اما هم‌چنان در لیست حمایتی قرار نداریم.

از آنجا که در لیست حمایت‌ها قرار نداریم، به درستی از امکاناتی که به پیام‌رسان‌های داخلی ارائه شده، نداریم، اما اطلاع داریم که پهنای باند یک‌سوم برای ترافیک مصرفی این پیام‌رسان‌ها درنظر گرفته شده و برای پیام‌رسان بله نیز برخی اپراتورها اجرا کردند. همچنین رک‌هایی در دیتاسنترهایی برای آنها درنظر گرفته شده است.

از زمان وزارت آقای واعظی که آقای جهرمی در شرکت ارتباطات زیرساخت مدیرعامل بودند، از فضای هم‌مکانی در یکی از دیتاسنترهای زیرساخت به بله اختصاص داده شد و از آن به بعد دیگر حمایتی نداشتیم. ارائه تسهیلات برای تأمین مالی، کمک مفیدی است،‌ به ویژه برای شرکت‌هایی که در مراحل نخست،‌ تأمین مالی نیاز اولیه آنها است.

پس از نیاز تأمین مالی، بحث مهم بازارسازی مطرح می‌شود، به این معنا که دولت باید به بازارسازی برای پیام‌رسان‌های داخلی کمک کند، در حال حاضر انواع خدمات دولتی موجود بر بستر پیام‌رسان‌های داخلی قابل ارائه است و مخاطبان زیادی استفاده‌کننده از خدمات دولت الکترونیکی هستند. همچنین مجوز زدایی حتماً باید تسریع شود تا خدمات مالی و ارتباط بین اپراتور و خدمات مختلفی که پیام‌رسان‌ها می‌توانند ارائه کنند شکل بگیرد.

پیام‌رسان بله با توجه به ماهیت و مدل تجاری خود که بر حوزه کسب و کار متمرکز است، در حال حاضر درگیر نیاز اولیه مالی نیست، بلکه برای این پیام‌رسان ایده‌آل این است که به درآمدزایی برسد و بتواند کاربر مستقل جلب کند.

/خبرگزاری فارس/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول