وی‌چت به یک میلیارد حساب کاربری رسید

به گزارش فایننشال تایمز، تعداد حساب‌های کاربری وی‌چت، پلتفرم شبکه اجتماعی چین که در زمینه‌های مختلف از چت کردن با دوستان و رزرو هتل تا انجام پرداخت‌های موبایل کاربرد دارد، به مرز یک میلیارد رسیده است.

این تعداد عظیم حساب‌ کاربری، سلطه این اپلیکیشن را بر دیگر پلتفرم‌های ارتباطی در کشور چین نشان می‌دهد. با این حال، لازم به یادآوری است که این رقم نه به معنی تعداد کاربران، بلکه تنها بیانگر تعداد حساب‌های کاربری در این پلتفرم شبکه اجتماعی است. کاربران در وی‌چت می‌توانند چندین حساب کاربری داشته باشند. برای مثال هرکس این امکان را دارد که برای امور کاری و شخصی خود از حساب‌های جداگانه‌ای استفاده کند.

تنسنت، شرکت مالک وی‌چت، در ماه سپتامبر گزارش داد که تعداد حساب‌های کاربری وی‌چت سالانه ۱۵.۸ درصد افزایش می‌یابد. همان‌طور که پیش از این گزارش شده بود، وی‌چت روزانه ۹۰۲ میلیون کاربر دارد و هر روز نزدیک به ۳۸ میلیارد پیام در این پلتفرم فرستاده می‌شود.

علاوه بر این، گزارش می‌شود که بخش اعظم افزایش حساب‌های کاربری مربوط به منطقه جنوب شرق آسیا، اروپا و ایالات متحده است. اکثر شهروندان چینی که در خارج از این کشور سکونت دارند نیز برای در ارتباط ماندن با دوستان و اقوام خود در چین از این اپلیکیشن استفاده می‌کنند.

وی‌چت که محبوب‌ترین پیام‌رسان در چین محسوب می‌شود، جایگاه فعلی خود را تا حد زیادی به لطف حمایت‌ دولتی به‌دست آورده است. دولت چین که پیش از این لاین و مسنجر فیس‌بوک را مسدود کرده بود، سال گذشته پیام‌رسان واتس‌اپ را نیز به جمع اپلیکیشن‌های مسدودشده در این کشور اضافه کرد.

/زومیت به نقل از The VERGE/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول