سال اخبار کذب برای هنرمندان

  • محمود پاک نیت، بازیگر:

تا نامی از فضای مجازی و شبکه های اجتماعی بر زبان می آید اذهان عمومی بیشتر به سمت محتوای غیر اخلاقی بودن آن می رود، چرا که کفه محتوای غیر اخلاقی استفاده از فضای مجازی سنگین تر از جنبه مثبت آن است.

حجم بیشتر محتوای شبکه های اجتماعی در سال گذشته مبتنی بر اخبار کذب و توهین به افراد بود که بی شک این اتفاق دور از فرهنگ ما است. از این رو باید در سال جدید نگاه به حوزه فضای مجازی و شبکه های اجتماعی پر رنگ تر شود و نهادهای فرهنگی در این راستا جدی تر از گذشته وارد عمل شوند .

خانواده ها نیز در سال جدید در حوزه شبکه های اجتماعی سهم مهمی دارند و باید بر روی رفتار فرزندان خود بیش از پیش نظارت داشته باشند.

  • امیر غفار منش، بازیگر:

استفاده از فضای مجازی و شبکه های اجتماعی بیشتر به فرهنگ افراد بستگی دارد؛ برای مثال تسلیت گفتن ها و همدردی مردم در مواجه با حوادث مختلف جنبه مثبت فضای مجازی بود که درسال 96 شاهد آن بودیم.

اتفاقات مثبت فضای مجازی و شبکه های اجتماعی در سال گذشته که پر رنگ تر بود، همدردی مردم با حادثه دیدگان زلزله کرمانشاه و حادثه سانچی بود.

در مجموع فرهنگ استفاده از فضای مجازی و شبکه های اجتماعی در کشور رشد نکرده است و با مشکلاتی روبرو هستیم که در آینده بر روی این مقوله مهم باید بیشتر کار کرد.

  • اکبرمنصور فلاح، کارگردان سینما و تلویزیون:

در سال گذشته شاهد بسیاری از مسائل که تاثیر بسزایی در افکار عمومی داشت را دیدیم. متاسفانه به دلیل ناآگاهی و الیناسیون شدن بسیاری از مردم به این شبکه ها و برقراری ارتباط با دنیای غیر متعارف در سال های گذشته شاهد به انحراف کشیده شدن بسیاری از مردم و از هم پاشیدگی خوانواده هایی زیادی بودیم.

در سال جدید باید کنترل بیشتر بر فضای مجازی داشته باشیم و به دنبال فضاهای آموزشی در بستر ایجاد برنامه ها و فیلم هایی باشیم تاخانواده ها نسبت به خطرات و مشکلات این حوزه آگاه شوند.

  • ابراهیم اصغری، کارگردان سینما و تلویزیون:

در سال 96 موج بداخلاقی ها در فضای مجازی نقش پر رنگتری از موج مثبت آن بود و باید فرهنگ استفاده درست از فضای مجازی در جامعه جا بیافتد. فضای مجازی و شبکه های اجتماعی نقشی مثل چاقو دارند، انسان با استفاده درست از آن می تواند نیاز های روز مره اش را برطرف کند و از طرفی هم می تواند با استفاده نادرست اقدامات خطرناکی انجام دهد .

در سال گذشته شاهد اخبار کذب و توهین هایی زیادی در فضای مجازی بودیم؛ هر چند در برخی موارد همانند زلزله کرمانشاه موج قابل توجه حمایت مردمی را شاهد بودیم.

فرهنگ استفاده درست از فضای مجازی باید بیش از پیش در بین مردم جا بیافتد، و بایستی در سال جدید دستگاه های زیربط پر رنگ تر از سال های گذشته در این مسیر گام بردارند .

 

/باشگاه خبرنگاران جوان/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول